vorig jaar de hele zomer een vliegendeken op gehad en dit ging prima, alleen de dagen dat het wat kouder en regenachtig was deed ik vaak toch niets op. ze is hier toch bruiner van geworden dan ik gehoopt had.
Ik ben al een tijdje op zoek wat ik ernaast kan doen.
Kan een speciale regendeken doen voor onder de vliegendeken, maar dan wordt de hals nat. of zal dat niet uitmaken?
Bucas sun shower is een optie, maar daar zit geen hals bij.
of is een regendeken niet te warm?
bucas turnout light, vind ik te duur. paarden zijn hier nogal slopers..
Ze staat boven vriespunt bijna altijd zonder deken dus het kan gewoon echt niet een dikke deken zijn. iemand opties?
Zou het mogelijk zijn om aan de bucas sun shower een hals te bevestigen, waterdicht ofzo?
ik weet niet of je super fanatiek wedstrijden rijd? maar zo niet, jammer dan dat ie bruin wordt (zo zou ik denken) in de winter vind ik zowiezo friezen, fjorden, haflingers, shetten op hun mooist en zeker als het sneeuwt!
maar je hebt bij www.paardendrogist.nl een middeltje voor paarden die bruin worden in de zomer, kijk daar eens! succes
spiritxxx
Geplaatst: 05-03-11 18:02
Ik zou het gewoon maar laten, en geen deken op doen. Zomers zonder deken is altijd wel het lekkerst voor ze. En zo erg is het toch niet als hij bruin wordt?
Rebeccatjuh
Geplaatst: 05-03-11 18:05
Zeewier werkte bij mijn paard erg goed
IJp
Geplaatst: 05-03-11 18:07
Je kan er altijd een bevestiging voor een hals op een deken laten zetten, ik doe dit vaker voor klanten.
Nouvel
Geplaatst: 05-03-11 21:56
Mijn ervaring is dat als echt de zon flink schijnt en het is boven de 20 graden dat ze dan onder de sunshower ook wel gaan zweten, met een hals lijkt me helemaal benauwd... Dan zou ik eerder gaan voor een zonwerende vliegendeken voor echt warm weer...
SuzieQ
Geplaatst: 05-03-11 22:01
Ik dacht te hebben begrepen dat het nieuwe model van de Sunshower wel een combi neck heeft!
Verder zou ik idd voor de echt warme dagen een uv-werende vliegendeken gebruiken, ik heb zelf ook een Sunshower en herinner me dat het maar tot 20/22 graden is.
ja maar als het warmer is doe ik de bucas vliegendeken op. dit gaat me alleen voor temperaturen tot 20 graden als het regenachtig is.
waar heb je die deken gevonden?
Op stal houden doe ik niet aan, paard staat nu ook elke dag van 10 tot 3 in de paddock. loopt Z2. maar blijft een dier. en ja wil graag dat ze er mooi uitziet. ze moet toch naar keuringen en selecties etc.