kosten stalling paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shelty1

kosten stalling paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:27

De nieuwe stal waar ik sta, staat mijn paardje 24/7 dagen per week buiten. Ik betaal per maand E 105,- Daar zit bij
inbegrepen 1 inenting en 4 keer per jaar wormenkuur.
Ik denk dat dit wel een redelijk bedrag is. Of denken jullie daar anders over?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:59

Wat heb je voor faciliteiten? Is er een rijbak aanwezig en is er een schuilstal? Wordt er hooi bijgevoerd en krijgt je paard krachtvoer?

Marchador

Re: kosten stalling paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 03:06

Ik vind het netjes!

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:35

Inderdaad, een mooi bedrag!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:39

Mooi bedrag.
Maar wat al is gezegt, welke faciliteiten zijn er?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:45

De prijs hangt van zoveel factoren af. Faciliteiten van stal, Regio, uitrijgebied etc.
Ik vind het bedrag incl enting en wormen kuur zowieso niet veel.

Sjtal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:46

Ik heb verzorgpaarden op twee verschillende stallen. Bij de een kost het 135. Dan heb 1x kuilvoer. twee maal wordt er voor je gevoerd. Een buitenbak en een losgooi/longeer bak. Wil je gebruik maken van de stapmolen, dan kost je dat 20 euro (geloof ik) en dan gaat je paard 3x per week in de molen. Verder natuurlijk stro en weide ;-)
Bij de andere stal is het iets duurder, 150 geloof ik. Daar heb je een grote dressuurbak en een kleinebak. Verder mooie ruime stallen en dichtbij het strand en het bos!

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:02

binnenbak, buitenbak, solarium spuitplaats met warm water (moet je wel muntjes voor kopen net als voor het solarium, zadelkast, weidegang in de zomermaanden in de kudde of door middel van wissellandjes, krachtvoer en veel ruwvoer (wisseling van kuil, hooi en gras), longeercirkel.
in de randstad (wassenaar) mogelijkheid om naar het strand te rijden (wel een eindje, maar met trailer binnen 10 min).
350,= per maand

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:03

Ik vind het aardig veel. Ik betaal voor 24/7 weide normaal 60 euro. Inclusief hooi.
Entingen en wormkuren moet ik wel zelf betalen dan.. :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:24

Ik betaal 200€ per maand voor voer en stro erbij. Paard word soms eens buiten gezet, maar dit is niet
in de prijs in begrepen. Zit alleen een buitenbak bij.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:36

Ik weet niet in welk deel van het land je woont, maar ik vind het een mooie prijs, mits je er nog wat faciliteiten bij hebt.

Ik vraag nu €75,- per maand exclusief strooisel en ruwvoer (dat wordt achteraf verrekend naar verbruik), en zonder dingen als entingen en wormenkuren (in het Noorden van het land) maar dan heb je wel een (inloop)stal er bij en een gedraineerde buitenbak, paddock, verharding, poetsplaats met stromend water etc.

In de winter komen we dan per paard uit op iets tussen de €100,- en €135,- per maand afhankelijk van hoeveel ze op de wei kunnen lopen, hoe veel strooisel we verbruiken (ook weersafhankelijk, bij droog weer hoef je minder op te strooien omdat ze dan meer buiten slapen, poepen en plassen en meer op het land kunnen lopen wat weer scheelt met de inloopstal) en hoeveel we ze bij moeten voeren.

Je kunt hier ook pure weidegang zonder inloopstal/stal vinden, inclusief of exclusief ruwvoer vanaf zo'n €60,- per maand. Maar daar doe ik het niet meer voor omdat we heel veel investeren, we stofvrij strooisel verbruiken in de stallen (dus geen kale vloer) en ons ruwvoer ook al zo'n €30,- per ronde baal is.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:41

ik ga op een boerderijtje staan voor E100,- per maand. incl; hooi,stro, basisbrok en binnen buiten zetten.
zelf mesten en het voer klaarzetten. en als je dekens wilt wisselen oid dan moet je dat zelf doen. ook al zou je zeggen ik betaal er wat voor, het is een supersimpel boerderijte en ook supersimpele mensen. wel een ruimte om te rijden in de bak, maar het is niet echt aangelegd en de afmetingen kloppen ook niet! maar al met al een lekker plekkie en vlakbij m`n werk! dus kan er ook in m`n pauze heen

PommeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:41

ik vind het wel redelijk mits er idd nog wat faciliteiten zijn.
ik betaal 165 all in dus voer (2 x biks en 4 hooi),uitmesten,buitenbak,paddock, binnen/buiten zetten en uitrijmogelijkheden.
entingen en kuren betaal ik zelf

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:00

Als de paarden 24/7 buiten staan, dan staan ze toch op een gegeven moment in de modder? Hoe heb je dat opgelost?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:46

of ze in de modder komen te staan hangt van je bodem af (hoog en droog of laag en nat) en van de hoeveelheid grond..

Bij ons thuis laag en nat, dus hebben wij gedraineerde zandpaddock, en bestrating en een inloopstal zodat de paarden altijd ergens droog kunnen staan als de zandpaddock nat is, 24/7 op de wei kan alleen in droge tijden. Zand wordt geen modder als je laag voldoende dik is en je steeds elke dag (of vaker) de mest weghaalt voordat deze stukgelopen wordt of verregend.

denk dat veel anderen ook zoiets maken om de paarden zonder veel modder 24/7 buiten kunnen houden.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:51

ligt eraan waar je woont en wat er allemaal bij zit. maar volgens mij is dit netjes! :)

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:59

Ik betaal 100 euro zonder strooisel en voer. Binnen en buiten zetten moeten we ook zelf doen, maar hiervoor hebben we een rooster gemaakt dus dat is goed te doen.
Ook mesten is niet inbegrepen.
We hebben een ruime buitenbak en 3 grote paddocks voor 6 paarden en een shet. Hier staan de paarden in deze tijd in van 9.00 uur tot ongeveer 19.00uur en in de zomer staan ze dan zo'n 8 uur per dag op het gras.

mitje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:17

Een mooi Bedrag! zelf betaal in 200 euro voor Buitenbak , weiland Met voer inbegrepen

laurieanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:08

ik weet niet wat voor fasaliteiten je hebt, maar ik vind dit een net bedrag :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:58

Ik vind het een mooi bedrag! :)

Jaap_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:28

Dat is opzich niet duur. Heb je ook een rijbak? En heeft het paard een schuilstal? En in welke regio is dit?