Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjors493 schreef:ik zelf vind stroomdraad langs de bakrand niet fijn omdat:
- Als je valt dan kom je (mischien) op het draad, dan krijg je stroom. AUW!!
- Als je met je been te dicht langs de bakrand komt dan krijg je ook stroom, of je moet rubbere laarzen hebben.
Zilvermoon schreef:Ik heb prijsopgave gedaan bij Boavista rikken en daar koste het 1695 euro voor een 20 bij 40 bak. Andere prijsopgaves krijg ik nog binnnen. Ik ben er namenlijk ook mee bezig. Kijk ook is op http://www.horsefriend.nl
Hebben ze ook houten omheining
Bieke78 schreef:Zilvermoon schreef:Ik heb prijsopgave gedaan bij Boavista rikken en daar koste het 1695 euro voor een 20 bij 40 bak. Andere prijsopgaves krijg ik nog binnnen. Ik ben er namenlijk ook mee bezig. Kijk ook is op http://www.horsefriend.nl
Hebben ze ook houten omheining
Dat is helemaal niet zo veel! Voor welk type omheining had je gekozen en met of zonder poort?
Akhal_Teke schreef:ALs je voor hout kiest zou ik er ook schrikdraad aan de binnenkant tegenaan zetten voor als je er paarden in losgooit. Anders kunnen ze er tegenaan gaan hangen of zelfs in gaan bijten -> weg mooie bakrand.
johancoolen schreef:Dezelfde omheining kan ik je ook plaatsen € 1650,-maar dan geïmpregneerd. Gecreosoteerd hout gaat bij warm weer zweten, waardoor je brandplekken op je huid krijgt als je eraan komt. Geïmpregneerd gaat net zo lang mee. Ik zou echter kiezen voor rond door rond omheining. Deze is veel steviger en omdat de liggers door de paal vastgehouden worden i.p.v. schroeven heb je nooit geen losse liggers. Palen van 14 cm dik, liggers 8 cm dik, paalafstand 3 mtr, hoogte 1,40 kost voor jouw bak: € 1845,- Beide prijzen excl. BTW en zonder poort.
Het ligt er wel aan waar je woont. Anders komen er nog transportkosten bij.
johancoolen schreef:Dezelfde omheining kan ik je ook plaatsen € 1650,-maar dan geïmpregneerd. Gecreosoteerd hout gaat bij warm weer zweten, waardoor je brandplekken op je huid krijgt als je eraan komt. Geïmpregneerd gaat net zo lang mee. Ik zou echter kiezen voor rond door rond omheining. Deze is veel steviger en omdat de liggers door de paal vastgehouden worden i.p.v. schroeven heb je nooit geen losse liggers. Palen van 14 cm dik, liggers 8 cm dik, paalafstand 3 mtr, hoogte 1,40 kost voor jouw bak: € 1845,- Beide prijzen excl. BTW en zonder poort.
Het ligt er wel aan waar je woont. Anders komen er nog transportkosten bij.
Wanted2003 schreef:Wanneer je rond door rond hebt, of plank door paal zoals Polly2, is er altijd een gedeelte van de paal (dus niet van de legger) die naar binnen toe steekt, omdat de legger in het midden van die paal er doorheen gaat. Het is idd een manier om van je kapstoktenen af te komen, maar ook een gevaarlijke en pijnlijk wanneer jij of je paard er tegen aan komt.
Over zelf zetten laat ik me verder niet uit, is ook niet objectief gezien het feit dat mijn vader zich professioneel met omheiningen bezig houdt. Praktijk laat wel zien dat mensen die het zelf zetten dit nooit zo strak en recht kunnen als een professioneel bedrijf.
Sjors493 schreef:ik zelf vind stroomdraad langs de bakrand niet fijn omdat:
- Als je valt dan kom je (mischien) op het draad, dan krijg je stroom. AUW!!
- Als je met je been te dicht langs de bakrand komt dan krijg je ook stroom, of je moet rubbere laarzen hebben.
Urielle schreef:Wanted2003 schreef:Wanneer je rond door rond hebt, of plank door paal zoals Polly2, is er altijd een gedeelte van de paal (dus niet van de legger) die naar binnen toe steekt, omdat de legger in het midden van die paal er doorheen gaat. Het is idd een manier om van je kapstoktenen af te komen, maar ook een gevaarlijke en pijnlijk wanneer jij of je paard er tegen aan komt.
Over zelf zetten laat ik me verder niet uit, is ook niet objectief gezien het feit dat mijn vader zich professioneel met omheiningen bezig houdt. Praktijk laat wel zien dat mensen die het zelf zetten dit nooit zo strak en recht kunnen als een professioneel bedrijf.
oke, ik begrijp het.
Schuin plaatsen lost dat wel op![]()
Zelf plaatsen zal idd bijna altijd minder strak zijn, maar het scheelt ook 1000 Euro ongeveer, en dat is toch een heel bedrag. Met een waterpas en goed meten kom je een eind!