Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Angela_28 schreef:Een paard is een kuddedier en hoort niet alleen te staan naar mijn mening. Dus tenzij je gezelschap voor hem zoekt zou ik het sowieso niet doen. Als je ze samen bij jou aan huis wil stallen dan is een paddock die blubber is niet erg, gezien je ook een stal hebt. Inloopstal vanuit de paddock? Dan kan het paard in ieder geval zelf ervoor kiezen om in de blubber te hupsen of droog te staan...
Marion71 schreef:Een lapje grond van 1000 m2 is wel klein, zeker als je daar ook nog een maatje bij wilt houden. Een schaap, geit etc is een beetje van vroeger uit. Een paard is een sociaal dier en de meesten ondergaan alleen of met een ander kuddedier staan, maar in werkelijkheid doe je ze te kort.
De redenatie van je instructrice vwb 1 maatje is vaak waar. Kun je niet beter een andere pensionstal zoeken? Voor jou is je paard aan huis mss wel leuk, maar je paard wordt er niet beter van (alleen, klein stukje grond, in de blub). Denk er eerst goed over na of je er wel goed aan doet om je paard thuis neer te zetten. Heb je ook gedacht aan benodigde ruimte voor mestopslag? Waar laat je het hooi, strooisel en brok? Ook daar heb je ruimte voor nodig.
blizzart schreef:mijn pony staat altijd al aleen ze hineke altijd na elkaar dus dat maakt wel uit ze vinden het altijd gezzelig
blizzart schreef:mijn pony staat altijd al aleen ze hineke altijd na elkaar dus dat maakt wel uit ze vinden het altijd gezzelig