Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Iets van praktische aard: de eigenaren van die grond zijn accoord en de gemeente ook (is het agrarisch gebied?) En heb je al iets voor de mest voorzien?
Dan zou ik je paddockdeel iig ophogen met zand zodat het hoger ligt dan de rest en je water afloopt, met oog op de winter en een deel verharden met stoeptegels oid zodat ze altijd ergens droog kunnen gaan staan.
Ook wel informeren of ze bij de andere kant van het perceel accoord zijn met je werkzaamheden, mijn buren hadden ook heel leuk bedacht om hun deel op te hogen voor een rijbak maar ik zit in mijn eigen bak natuurlijk ook niet te wachten op hun regenwater
fojoe schreef:een stuk verharden of zand laten storten zal je inderdaad moeten doen, tenzij je in een zeldzaam stukje West-Vlaanderen zit waar de grond niet te nat is![]()
denk ook aan iets van beschutting voor je paarden: een rij bomen, een haag of desnoods een stuk windbreekgaas kan voldoende zijn, eventueel in combinatie met een deken.
denk ook aan een plaats om hooi en mest op te slaan.
1 paard houden op bouwgrond is geen probleem, je hebt geen milieuvergunning nodig en je valt niet onder het mestdecreet.
http://www.vlaamspaardenloket.be/_html/ ... 6&page=faq