Welke hoefschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marritpiebe

Welke hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 22:00

Hallo,

1 van mijn paarden trapt haar ijzers er af in het land,
Dat betekend dat ze Hoefschoenen om moet hebben in het land.
Ik vind die rubberen zo hard, dat lijkt me gewoon niet fijn zitten voor mijn paard.
Voor welke hoefschoenen zouden jullie gaan?

tamary

Re: Welke hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:25

Hoefschoenen ipv ijzers hoeven niet om op een zachte ondergrond.
Hoefschoenen over ijzers wordt door de fabrikanten afgeraden, zeker als paard dan los staat en kost je meestal de garantie mocht er iets stuk gaan.
Niet alle hoefschoenen zijn geschikt om echt lang aan te hebben. Omdat het aantrekken ook tijd kost is het de vraag of de gene die buitenzet dat wil doen.
Hoefschoenen om te rijden kan je het beste uitkiezen n.a.v. een omtrek van de hoeven. Dan kan je rustig opmeten wat de maten zijn en kijken welk merk schoen het best bij die hoefvorm past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:29

Weet je zeker dat je niet springschoenen bedoelt in plaats van hoefschoenen?

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 07:04

Grapje, hoe ik nou weer aan hoeschoenen kom, ik bedoel inderdaad springschoenen!! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:56

Dat dacht ik al.
Als je rubber niet fijn vindt, dan zou je ook eens naar neoprene hoefschoentjes kunnen kijken.
Ik heb overigens ook prima ervaringen met die gewone rubberen, nooit gemerkt dat dat niet lekker zit oid hoor.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:07

Je kunt ook vragen of je smid je paard iets 'krapper' beslaat. In de zomer legde mijn smid de ijzers anders, waardoor deze niet zover uit staken en er minder snel afvlogen. Daarnaast zouden springschoenen ook best kunnen, maar om die dagelijks om te houden zal wellicht gaan schuren.