Ik had een vraagje. Dat pektouw, hoe halen jullie het uit de manen van je paard? Ik vind het nogal een gepluk en gepriegel, misschien zijn er trucjes of weetjes om het er makkelijker uit te halen.
jiperdepip
Geplaatst: 28-02-11 15:48
ik doe het altijd met een klein schaartje met een hele scherpe punt. gewoon je knotjes omhoog duwen en dan doorknippen aan de onder/zijkant dan zijn ze zo los
gister toevallig voor het eerst met pektouw gewerkt en ik heb gewoon een schaar onder het paktouwtje geduwt en dan even 'zagen' . Durfde niet te knippen omdat ik bang was dat dit teveel haren zou beschadigen. Tornmesje zou inderdaad weleens goed kunnen werken!
Ik knip ze er voorzichtig uit er komen wel wat manen mee maar scheeld mij weer een keer manen trekken nee grapje, met voorzichtig knippen valt het reuze mee...
ik leg aan het einde altijd knoopjes, en als je dan als je klaar bent knoopje vastpakt en het vlechtje omhoog duwt, knip je boven het knoopje alles door en dan valt t er zo uit
Ik doe het altijd met de schaar gewoon op een paar plaatsen. Maar dat tornmesje is eigenlijk helemaal geen slecht idee. Ik denk dat ik er ook zo eentje ga halen