Paard eet onder het draad door in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siegridd

Paard eet onder het draad door in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:30

Hee,
Ik heb een klein probleempje!
Ik heb een haflinger met een redelijk dikke buik. Als hij zomers op het land staat, eet ie onder het schrikdraad door. Ook dubbeldraad.
Meneer vind dit heel erg lekker maar het probleem is, hij word veeeeeel en dan ook veeelste dik.
Hebben jullie misschien ook tips of oplossingen hiervoor?

Alvast bedankt!

Duhelo

Re: Paard eet onder het draad door in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:44

draadje bijspannen en meer stroom opzetten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:46

Inderdaad , beestje eet alleen maar daar waar hij bij kan komen.....dus zorgen dat hij er niet meer bij kan , die oplossing is vrij simpel :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:51

In geval van nood kun je ook een soort antenne maken aan zijn halster,waarschijnlijk heeft hij een dikke manenkan waardoor hij de prik niet goed voelt.
Door een draadje aan zijn halster te doen weet je zeker dat hij een tik van het draad krijgt.
Maar eerst eens kijken hoeveel spanning er op je draad staat,zorg dat er geen geleiding is via palen en/of onkruid/takken.Dit gaat ten koste van je stroomsterkte.
Met een spanningsmeter kun je dit makkelijk opmeten.

Mijn vreetzakken kijken wel mooi uit...staat volle spanning op,klok staat op de spaarstand dus ze weten nooit wanneer ze een tik kunnen krijgen.Hebben dus ook heilig ontzag voor het draad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:51

Als hij onder het draad door eet, weiland kleiner maken, eventueel meer prik op het draad?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:08

De manier van Tinkie werkt! Ik heb ook zon hafje, vooral in het voorjaar doet ze dit. Ze blijft dan echt niet achter de draad. Ze gaat op dr knieen eronderdoor eten en hup ze staat aan de andere kant. Ik heb nu schrikdraad om dr halster gedraaid zodat t op dr neus zit. Ik heb het uiteinde laten hangen. Dus zodra ze bij de draad komt krijgt ze een tik. Niet echt leuk om te zien, maar het werkt wel.

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 22:04

Okee okee. Dan moet ik dat maar es proberen.
Minder stukjes verzetten, dat is oneerlijk tegen over de andere 3 paarden die in het land staan.
En meer stroom erop hebben we al geprobeerd.
Draadje bijspannen is ook al geprobeerd ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:13

Dan is dat draadje erbij niet goed gebeurd , alsnog niet laag genoeg of te weinig draadjes , of te weinig palen waardoor de draadjes zover verbogen kunnen worden dat er een Haflinger doorheen past :P

We hadden hier een Shet die zich echt overal doorheen perste , ik heb me de rambam gewerkt en nu hebben we overal om de 25 / 30 cm een draadje met flink stroom erop , palen om de 3 tot 4 meter , en daar komt ze ècht niet meer doorheen hoor.

Laat staan een Haf :P

Alhoewel een Haf dan misschien wel weer zo lomp kan zijn dat hij er dwars doorheen loopt :P

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:21

Hij geeft niet zoveel om die stroomdraadjes daar beukt ie zo doorheen :P