Ik weet niet of dit hier goed staat, anders graag verplaatsen.
Het volgende: Mijn paard staat op een pensionstal 10 km van mijn huis. Ik zou mijn paard graag de komende tijd in de gaten willen houden. En dit vanaf huis. Ik ga uiteraard dagelijks naar mijn paard, de pensioneigenaar zorgt ook goed voor hem, maar ik zou graag een oogje in het zeil houden.
Is er iemand die weet hoe ik één en ander kan bewerkstelligen dmv een camera, webcam of wat dan ook?
Alvast bedankt.
simonvpret
Geplaatst: 25-02-11 22:41
Als er een internetverbinding aanwezig is, dan is het relatief simpel. Je koopt een IP camera van bijvoorbeeld Axis (die heeft ook draadloze) en dan kun je deze via het internet bekijken. Als er geen internetverbinding aanwezig is wordt het lastig, draadloze verbindingen met een bereik van 10km zijn verschrikkelijke duur, dan praat je al gauw over een point to point verbinding, de zenders moeten mekaar dan ook kunnen zien dus er mogen geen hoge gebouwen tussenstaan, kortom alleen via internet is een redelijk betaalbare oplossing.
Ik ben hier ook wel nieuwschierig naar. Er zijn toch ook camera's waarvan je het beeld op elke willekeurige computer op de wereld kan bekijken (na inloggen natuurlijk) ? Zou alleen niet weten hoe dit precies werkt en hoe duur het is.
loulou
Geplaatst: 26-02-11 11:15
wij hebben ook zo'n systeem zoals playboysches hierboven beschrijft (wij gebruiken het alleen niet voor de paarden ) geloof dat het zo'n 600 euro kost, exclusief camera's.
en je hebt er inderdaad wel een internetverbinding voor nodig. je kunt de beelden dan op iedere computer bekijken, waar het programma op geinstalleerd is. ook op een smartfoon kun je de beelden bekijken, mits hij verbinding heeft met wifi
Elan_GV
Geplaatst: 26-02-11 14:06
Waarom wil je überhaupt een camera daar neer zetten? Wat raar, als je het niet vertrouwd zou ik haar daar gewoon weghalen, krijg er rare ideeën bij.. bah.
loulou
Geplaatst: 26-02-11 14:10
misschien is hij ziek geweest, of moet krijgt hij binnenkort een veulen? je hoeft niet altijd meteen negatief te denken
Illusion1990
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-11 14:12
Elan_GV schreef:
Waarom wil je überhaupt een camera daar neer zetten? Wat raar, als je het niet vertrouwd zou ik haar daar gewoon weghalen, krijg er rare ideeën bij.. bah.
Ik had deze reactie al verwacht. Niks spannends hoor. Paard is al wat ouder en de laatste dagen niet helemaal zichzelf. Gaat trouwens niet om paard in mijn profiel. Ik wil hem gewoon een beetje volgen. Wat zijn gedrag is. Rust, onrust, eetgedrag, staan, liggen... Snap je?
Illusion1990
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-11 14:13
loulou schreef:
misschien is hij ziek geweest, of moet krijgt hij binnenkort een veulen? je hoeft niet altijd meteen negatief te denken
Het gaat hier om een ruin Maar inderdaad, het is niet echt iets spannends...
Als er niet de noodzaak is om direkt in te grijpen, maar eerder om gewoon te zien wat je paard doet, zou het ook een idee zijn om met een camera op bepaalde tijden een opname te maken. Dus bijv elke minuut een paar sekonden of één beeldje. Je kunt dan naderhand de hele dag bekijken en een beeld krijgen wat hij over de dag verdeeld zo doet.
Illusion1990
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-11 13:05
Iedereen bedankt voor de tips. We gaan het met een geboortecamera doen.