Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linda250 schreef:In een goede voergift hoort alles te zitten wat je paard nodig heeft. Dan hoef je niet voortdurend allerlei extra's bij te geven.
Anders vind ik het wanneer je paard een dipje heeft en tijdelijk wat extra's krijgt...
), halve tot driekwart baal hooi, en dan er nog bij schepje knoflook, scheut zonnebloemolie, en af en toe een kuurtje van het een of ander om een tekort op te heffen zoals hij bv. gehad heeft: Laminaze (toen ie last van zijn hoeven had, heb ik 3 potten van gevoerd, daarna was het niet meer nodig), Equitop Myoplast ( twee potten, is nu ook niet meer nodig, is voor herstel van de spierstofwisseling) en zo nog wat van die dingen. Ik moet ook regelmatig Sandclear geven om problemen in de toekomst te voorkomen. Allemaal duur, en sommigen vinden het misschien niet nodig maar mijn, door de DA ten dode opgeschreven paard, is nu topfit en gaat volgende week lekker strijden voor het Brabants kampioenschap!
) maar als ik soms zie wat voor dingen ze krijgt..VEEL...en dan laat ze ook nog een deel liggen(maakt trouwens niet uit of ze veel of weinig krijgt ze laat altijd wat liggen)dus ik vraag me af ofdat paarden het nou wel lekker vinden of niet...verder staat ze buiten in de wei en op houtsnipperkampen en dan graaft ze allemaal gaten..ik vraag me af wat ze tekort komen als ze gaan staan neuzelen in dat soort ja..compost eigenlijk..ik heb een 10 kg zoutblok in de box hangen maar daar kijkt ze niet naar(ja handig om tegen te schuren:D)..ook wel eens geprobeerd om het in haar voerbak te gooien(kleine stukken)maar dat duwt ze gewoon in de hoek..verder ziet mijn ouwe pony er in de zomer altijd super uit maar in de winter heeft ze nogal eens last van verstoppingen..bestaan er ontstoppings vitaminen?:D