Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oh_oh schreef:Ik verbruik zelf met een stro stal ook ongeveer 1.5 á 2 kleine pakjes per week.
Ik haal dan zelf ook dagelijks de drollen eruit en de echt natte plekken. Dan doe ik er 1 of 2 plakjes bij in. Mijn stal leegde ik ook nooit helemaal als ik stro erin deed.
Ik denk dat je het netjes aanpakt.
Eventueel, kan je de natte plekken laten liggen en alleen de drollen eruit halen en er 1 plak bij in doen. Dan krijg je een onderlaag die meer vocht op neemt. De plas zakt er dan doorheen.
Maar als je een paard hebt dat graag krabt in de stal, zou ik gewoon lekker zo doorgaan als dat je al doet.
Hoeveel gebruiken de andere huurders?
oh_oh schreef:mairead schreef:Maar in mijn geval heb ik het over de normale, kleine baaltjes stro; ik weet niet hoe dat zich verhoudt tot een pak van 25 kg?
Dat zijn de zelfde. Gewoon de kleine handzame ingebonden pakjes die net iets oversteken als je ze in een kruiwagen legt.
danique00 schreef:hallo,
Ik zou graag jullie mening/ideeen eens willen weten.
Sinds kort sta ik met mijn paardjes op een nieuwe stal. Ik betaal een bepaald bedrag, daarvoor moet ik alles zelf doen (voeren, mesten, binnen/buiten zetten) ik mag ook onbeperkt hooi/stro pakken. Nou is het echt maar heel weinig wat we betalen maar ik heb het idee dat ik heel erg veel stro gebruik. Ik wil hier natuurlijk geen misbruik van maken, dus wilde ik eens weten wat een beetje een normale hoeveelheid stroverbruik in 1 week is.
Ik mest mijn stal (3x3) iedere dag uit. Alle drollen en globaal de natte plekken, daarna stro ik hem met 1 a 2 plakken op (5 x in de week). Helemaal leeg scheppen doe ik hem eigenlijk nooit omdat er altijd nog genoeg schoon in ligt. Dan doe ik 2 keer in de week heel goed de natte plekken eruit en stro ik hem 3 a 4 plakken op. Dus dat betekent dat ik op 1 week tijd gemiddeld anderhalf a 2 pakken stro in mijn stal gebruik.
Is dit nou erg veel? En heeft iemand nog tips om misschien wat minder te gebruiken?
Ik hoor het graag van jullie!
Groetjes Danique