Ik wou wel eens weten hoe jullie je paard en school combineren.. Bij mij gaat het op zich wel goed, maar blijf dit jaar wel zitten en moet er echt aan werken om het te halen denk ik
!! En over twee jaar, doe nu nog een keer 5 vwo, ga ik dus op kamers in utrecht ofzo.. Hoe doen jullie dat?? Ik heb wel een vader die ook rijd en zegt dat die dan op mn paard gaat rijden.. Op zich wel een oplossing maar ik zie hem niet elke dag mijn paard zorgen.. misschien 2 keer in de week meer niet!! Wie heeft er oplosingen???xxx fay

dus doe liever zo min mogelijk... Komend jaar zal het wel lukken ik stop gewoon zoveel mogelijk tijd in m'n paardje en in m'n studie. Verder ga ik ook heel vaak met vrienden wat leuks doen.. tsja. Ben altijd wel in de weer daardoor maar vind het wel leuk zo'n druk leventje.
maar uiteindelijk heb ik het makkelijk gered. Dit jaar moet ook lukken vind ik. Als ik een dag niet kan dan heb ik een vriendin die Sher altijd wil loszetten met haar paardje, die gaan heel goed samen. Dus dat komt wel goed. Het lijkt me lastiger als ik straks ga studeren. Gelukkig woon ik vlak bij Amsterdam, hoef ik tenminste niet op kamers ofzo, ik kan gewoon met de trein. En hoe ik het dan met Sher doe zie ik dan wel, ik kan altijd nog iemand vragen voor een paar dagen in de week (alhoewel ik haar liever zelf doe 

Mijn ouders willen me helpen met de kosten totdat ik het helemaal zelf kan betalen
(ze willen gewoon niet dat mijn studie eronder lijdt
. Als je het beesjte hebt zal je hem voor moeten laten gaan, maar denk ook aan je toekomst, en je zelf. Zeker in de examenklas blijven zitten lijkt mij vreselijk, al je vrienden zijn dan van school af en jij zit daar nog. Bovendien moet je alles opnieuw doen en nog een keer in de stress zitten voor je examens, lijkt mij niets. Geloof me, het is heerlijk als je eindelijk dat diploma in handen hebt.