Paard om te trainen/uitbrengen op wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arizonagreen

Paard om te trainen/uitbrengen op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 13:58

Hallo,
Ik weet niet of het hier goed staat,

Maar ik heb nu de mogelijkheid om ong een halfuur fietsen vanaf mn huis een arabier te gaan verzorgen.
Hij heeft suuuuuper goede gangen, en echt een paard om verder mee te komen.
De bedoeling is om lekker te gaan trainen, en later als de mogelijkheid er is uit te brengen op wedstrijden.
Het paard is 6 jaar, en goed onder het zadel, alleen kent nog weinig van aanleuning etc, en het lijkt me leuk hier tijd aan te besteden, en lekker om te trainen.

Alleen ik zit ook 5/6 dagen per week in stapvoets bij dordrecht, stallen uitmesten etc, poetsen, longeren, rijden etc.

Denken jullie dat dit een goede keuze is, om dit paard erbij te gaan rijden?
De tijd ervoor is er wel.

Ik rij zelf nu 6 jaar, en ben mn eigen paarden aan het opleiden, maar heb zelf nog geen wedstrijd ervaring, zouden jullie dit doen?

Ik rij al 5 jaar 3/4 keer per week, met regelmatig privelessen, ik heb al eerder een M2 paard gereden, en dit ging super goed,
Nu is de vraag, wat vinden jullie hiervan, en wat zouden jullie doen?
En misschien nog bepaalde tips voor het opleiden etc?

Bedankt alvast!

Pentax

Re: Paard om te trainen/uitbrengen op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:01

Waarom zou je geen wedstrijden met je eigen paarden kunnen rijden? Lijkt me toch juist extra gaaf om dat met je eigen maatje te bereiken?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:05

Pentax schreef:
Waarom zou je geen wedstrijden met je eigen paarden kunnen rijden? Lijkt me toch juist extra gaaf om dat met je eigen maatje te bereiken?

Mijn pony word nog ingereden, en mn moeders paard is er ook nog lang niet klaar voor, en mn moeder wil liever geen wedstrijden...

En we staan op een stal nogal ver bij een manege vandaan, dus wedstrijden word al moeilijk, aangezien we geen trailer hebben, en onze paarden slecht alleen kunnen staan/nogmaar 1x in de trailer hebben gestaan, en dit ruim uur duurde voor ze erop stonden.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:10

Geweldig leuke kans, maar verkijk je niet op de tijd. Een half uur heen en terug fietsen lijkt niet erg veel, maar kan je op langere termijn gaan opbreken, zeker als je ook nog elders werkt en je eigen paarden nog hebt. Nu word je pony nog ingereden, maar als dat straks klaar is zul je er ook wel wat tijd mee kwijt zijn denk ik?
Als je moeder liever niet op wedstrijd wil en je geen trailer hebt, hoe ga je met dat arabiertje op wedstrijd dan? Gaat de eigenaresse altijd mee?

Leuke kans, maar denk er goed over na, het is nooit leuk om er na een paar maanden pas achter te komen dat het eigenlijk niet werkt.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:30

Olympus_ schreef:
Geweldig leuke kans, maar verkijk je niet op de tijd. Een half uur heen en terug fietsen lijkt niet erg veel, maar kan je op langere termijn gaan opbreken, zeker als je ook nog elders werkt en je eigen paarden nog hebt. Nu word je pony nog ingereden, maar als dat straks klaar is zul je er ook wel wat tijd mee kwijt zijn denk ik?
Als je moeder liever niet op wedstrijd wil en je geen trailer hebt, hoe ga je met dat arabiertje op wedstrijd dan? Gaat de eigenaresse altijd mee?

Leuke kans, maar denk er goed over na, het is nooit leuk om er na een paar maanden pas achter te komen dat het eigenlijk niet werkt.

Onze paarden staan halfuur rijden hier vandaan, dus dat blijft maar 2/3 x per week erheen, en vlakbij waar die arabier staat is een manege, zeg +/- 10 minuten stappen.

En nu is het nog op de fiets, maar binnen 1/2 maanden hoop ik mn scooter te hebben, en dan ben k dr in 10 minuten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:33

Als het kan combineren met je eigen paarden, altijd doen! Maar pas idd op dat het je niet gaat opbreken, 3 paarden is een flinke belasting, zeker als je verder in de training komt.

Succes met je keuze :)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:06

Ik kan het makkelijk combineren, ook als ik verder ga trainen met mn eigen paarden.

Bij ons word er uitgemest etc, dus enige werk wat k zelf heb is poetsen/opzadelen en rijden etc.