Wat is het nut van een sleezy?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Wat is het nut van een sleezy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 20:43

Sorry als het hier verkeerd staat!

Ik vroeg me af waar een sleezy voor bedoeld is? Ik weet wel hoe het eruit ziet, kom het af en toe wel tegen op webshops maar ik heb geen idee wat het doel ervan is. Kan er ook weinig info over vinden, dus wie weet het antwoord? :D

Afbeelding

Sim

Re: Wat is het nut van een sleezy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:45

Ah, de paarden-bh. Het wordt vaak gebruikt om de ingevlochten manen netjes te houden of een schimmel schoon te houden. Ik vind het echt onzin-dingen. Dat doe je je paard toch niet aan?!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:46

Kan meerdere doelen hebben. Tegen vliegen/insecten bijvoorbeeld, of tegen schuren van dekens enz. Maar meestal worden ze in de westernsport gebruikt om het paard schoon te houden en de manen plat te leggen als het paard bijvoorbeeld net gewassen is en de dag erna wedstrijd heeft.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:47

een vriendin gebruikt hem als ze op wedstrijd moet.

de dag ervoor wast ze het dier doet m zo'n dinge en deken op en dan is hij de andere dag na t slapen niet vol mestvlekken.

misschien is er nog een andere reden maar die ken ik niet...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 20:48

Oke, nou ja tegen vliegen en insecten in de wei snap ik op zich wel maar die paarden zweten toch als een gek onder dat lycra dan?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:48

Het is als ik het goed heb.
Terbescherming van je paard, paard word minder vies. En ze kunnen de manen er niet afschuren.
Bijvoorbeeld voor een wedstrijd, met een wit paard, zodat je de voglende dag neit weer hoeft te poetsen.

Ook heb ik gezien op witte paarden die dan in de zomer beschermt worden tegen de zon. Of paarden met een lichte huid.

Het is mooi ademend spul hoor :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:54

Wordt veel gebruikt in de westernsport, inderdaad voorafgaand aan wedstrijden. Het houdt het paard schoon. In showoutfit heeft een westernpaard de manen vaak in kleine staartjes, die door de sleezy mooi plat tegen de hals komen te liggen.

Yellowcab

Re: Wat is het nut van een sleezy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 20:59

Okay, nou ja best nuttig nog dan ja! Niks voor mij hoor maar nu weet ik in ieder geval wat het nou precies inhoud ;) Bedankt voor de info!