russel schreef:Omdat ik denk dat die dierfysio's vinden dat ze het ook zonder kunnen? Je moet nl wel de opleiding bij Ellen gaan volgen en daarvoor moet je wel de interesse hebben om het te willen doen
De fysio's die ik ken hebben absoluut het beste met de paarden voor en willen graag verdiepen in behandelingen die ze in hun dagelijks werk kunnen toepassen en die ook daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben. De opleiding bij Ellen is mijns inziens geen drempel, want de meeste dingen die je kunt doen voor accreditatiepunten zijn minstens zo duur en kosten net zo veel, zo niet meer tijd.
Ik kan de uitleg van de methode prima volgen en geloof ook zeker dat het werkt, maar ik vind het 'raar' dat niet meer behandelaars met een gedegen opleiding (waar je van uit mag gaan dat ze een grote kennis van fysiologie hebben) deze methode hanteren. Het kan inderdaad wel goed dat het is zoals jij zegt, dat het reeds (in meer of mindere mate) toegepast wordt vanuit een andere achtergrond.
En wat betreft de vooropleiding, ik geloof nog steeds niet dat iemand die humaan sportmassage heeft gedaan en daarna de HA-opleiding volgt, meer weet over de spieren dan een fysio, omdat ze specifiek op de spieren opgeleid worden. Daar doe je mijns inziens de fysio echt mee te kort. Het zou mijn voorkeur hebben dat iemand die geen erkend behandelaar is, pas een paard mag 'behandelen' na doorverwijzing van hetzij een dierenarts of een fysio.