paard op paddock zetten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

michiemuis

paard op paddock zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:40

Hey allemaal :D

Vanwege medische omstandigheden, mag mijn paard niet meer de wei op, haar hele leven niet meer.
Dit betekent dus dat ze het paddock op zou moeten. Alleen als ze bijv. op de paddock staat en 's nachts op stal.
Hoeveel uur zou ze min buiten moeten staan zodat ze toch nog een redelijke vrijheid heeft?
En als je een paar daagjes niet rijd heeft ze er dan genoeg aan qua vrijheis en beweging als ze in paddock staat overdag?

Gr Michelle

belle_boef

Re: paard op paddock zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:41

In de wei kunnen ze een flink sprintje trekken dat moet in een paddock toch ook wel af en toe kunnen voor het paard.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:43

Als de paddock groot genoeg is, er regelmatig eten voor ze is en ze samen staat met andere paarden kan dat toch prima? En qua uren, zoveel mogelijk, uur of 8 zou toch wel het mooiste zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:45

hm....mijn paard gaat zich na een half uurtje volgens mij al vervelen in de paddock.
Misschien is het handig te kijken naar wat jouw paard jou verteld??
Enig kontakt met soortgenoten helpt al wel tegen de verveling.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:46

Wat vervelend zeg.
Ik zou ook net als troi zeggen, 8 uren ofzo. Hoe langer hoe beter vind ik.
Als de paddock groot genoeg is dat ze er in kan rennen lijkt mij dat genoeg. Anders kun je haar ook elke dag even in de bak laten rennen, als ze haar ei kwijt moet. Weet niet of jullie een bak hebben?
Met genoeg hooi en vriendjes komt ze de dag wel door.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:50

Mijn pown staat de hele winter in een grote paddock met zijn 2 kuddegenoten en 8 keer per dag een flinke voorraad kuil. Hij vermaakt zich prima!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:53

Hoe is je paddock ingedeeld en wat zijn de afmetingen?

Hier lopen nl de 2 pony's ook 99% van de tijd op paddock, maar daar is vrijwel altijd te eten en er is wat te doen. Daarnaast is de opzet hier een paddock paradise, wat in dit geval 2 paddocks + verbindingspad (lang genoeg voor een sprintje) betekent. Verspreid over het pad staan water en voer, obstakels en rare dingen zijn in de maak.

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:19

Hey allemaal, dank jullie voor de reacties!!

ik kan jullie geen afmetingen geven, want we zijn bezig met plannen om er een aan te leggen, nu staat ze bij een boer in een bak, maar we willen haar als alles doorgaat graag aan huis hebben en een paddock voor haar aanlegge, maar wil eerst info op doen voor der. Ze zal met een soortgenoot komen te staan en we zijn nog aan het bedenke wat we wille qua grootte,wat zou een min. voor een paddock zijn?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:21

BEH --> VSW

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:27

mag ik vragen waarom je paard niet meer op het land mag. gewoon nieuwsgierigheid ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:35

ik denk dat je je paddock net zo groot moet maken als waar jij je goed bij voelt.
Als er een nieuw maatje bij komt is het misschien wel handig het niet te klein te houden.
Dan kan de een nog weg komen van de ander.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:35

michiemuis schreef:
Hey allemaal, dank jullie voor de reacties!!

ik kan jullie geen afmetingen geven, want we zijn bezig met plannen om er een aan te leggen, nu staat ze bij een boer in een bak, maar we willen haar als alles doorgaat graag aan huis hebben en een paddock voor haar aanlegge, maar wil eerst info op doen voor der. Ze zal met een soortgenoot komen te staan en we zijn nog aan het bedenke wat we wille qua grootte,wat zou een min. voor een paddock zijn?

Kijk hier eens voor ideeën:
[VSW] Weiland veranderen in Paddock Paradise *Deel 2*
Gewone paddock, dus ook geschikt om wat in te longeren/grondwerken/etc. is minimaal 15x15m voor een pony, paard 18x18 tot 20x20. Ivm longeren is een vierkant het makkelijkst.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:44

Als de paddock echt om in te leven is zou ik hem zeker niet te klein maken. Ze moet er wel lekker in kunnen rennen immers. Iets van 20x40 ofzo? Kun je hem ook gebruiken om in te rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:14

Hoe groter hoe beter...
Een paddock met een pad er om heen of tussen 2 verschillende paddocks met verspreid eten en drinken nodigt uit tot heen en weer lopen.
In mijn ogen moet een paard er zo lang mogelijk uit. Bij mij is dat met slecht weer minimaal 12 uur per dag, en met goed weer als het kan 24/7. Met paard en stallen aan huis moet het geen probleem zijn om de stallen vrij toegankelijk te maken of gelijk te bouwen als inloopstal, evt. met voordak, verharding en zandpaddock/uitloopbak

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:53

Ik zou denken dat de tijd die hij in de wei stond, ook in de paddock mag lopen.
Maar natuurlijk verschilt dit ook per paard.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:43

indien mogelijk gewoon de gehele dag en anders zo lang mogelijk in de paddock

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:24

heel erg bedankt allemaal!!!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:42

Het licht eraan hoe groot de padock is, maar ik denk dat minstens een uur of 2/3 wel goed zal zijn mischien ? en dan als het kan wat langer .

ellen_ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:44

Hangt ervan af hoe groot de paddock is, bij de stal waar ik rij staan er een paar paarden altijd in de bak. :D

Xx Ellen *\o/* *\o/*