ook bij mij moesten ze wennen. Maar inmiddels zijn ze er helemaal vertrouwd mee. Gewoon geduld en laat ze maar op onderzoek uitgaan. Worden ze makkelijk en dapper van.
Amalarab schreef:Jee zo'n ruif is enorm duur maar heel handig. Gewoon doorzetten!! Je kunt er ook een hooinet voor kopen zodat ze nog zuiniger eten.
Ik zou er ook graag eentje kopen maar vind €1000,- veel te gek! Waar heb jij m vandaan?
Ik heb er 2, via MP gekocht in het zuiden van het land. Met wieltjes en trekboom (is te demonteren) kostten ze per stuk € 800,00, gehaald. Omdat we er 2 te kort kwamen en niet voor € 3.200 aan ruiven in de wei wilden zetten, hebben we een houten wortelkist (voor 1.000 kg) doormidden gezaagd en daar een bodem ingemaakt. Eerlijk gezegd werkt dat net zo goed. We vullen de ruiven/bakken altijd 's avonds. Als het regent dekken we het hooi in de houten bakken gewoon af met 2 doormidden gesneden vlaszakken. Op de hoeken een steen en klaar is kees. Degene die de paarden naar buiten doet, haalt het plastic er ff af.
Die wortelkisten kosten ons € 35,00 en daarvoor hebben we dus 2 hooibakken. Doet echt een beetje zeer, dat we eigenlijk die super de luxe hooiruiven niet hadden hoeven kopen....... Voor jou dus een tip.