mest injecteren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

mest injecteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:19

Korte vraag: wat krijgen jullie per kuub geinjecteerde mest?

friesiszwart

Re: mest injecteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:25

Ik moet gewoon betalen hoor voor de aanvoer van mest.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:27

krijgen? niks, stront krijg ik ervoor! haha

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:28

Krijg ook niks, alleen mest geen geld.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:29

Mijn vriend injecteerd en als hij dat doet krijgt hij betaald voor het werk dat hij doet, diegene waar het naartoe gaat krijgt geen geld alleen mest.

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:41

In bepaalde periodes in het jaar krijg je inderdaad geld als je mest laat aanvoeren. Je kunt het beste contact opnemen met een aantal mesthandelaren, dan weet je waar je rekening mee kunt houden. Of je momenteel ook geld krijgt of dat je nu moet betalen weet ik niet, het is 1 februari geweest en dan is de vraag zo groot dat je wel zal moeten betalen.

Edit: typfout

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:49

Ahum.... ik krijg nu 1euro per kuub maar vorig jaar was het 1,50.... Dus ik vroeg me af of anderen ook met deze verlaging te maken hadden. Zo te lezen krijgt niemand betaald....

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:09

Niks.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:20

Da's ook afhankelijk van de mest, natuurlijk het gebied waar je zit en hoeveel land je hebt om te injecteren. Boeren worden niet warm van een stukje van 0,5 ha, maar zullen 5 ha wel interessant vinden.

Ik woon in een agrarisch gebied waar de boeren meer stront dan land hebben. Ik krijg combimest (koe/varken) en een vergoeding van € 150,00 per seizoen per ha. En da's niet eens veel geld. Als ik op papier m'n land verhuur aan de boer, zou ik meer kunnen krijgen omdat de opgebrachte mest dan niet gewogen en gemonsterd hoeft te worden. Dat scheelt voor hun veel kosten, maar levert mij teveel beperkingen op.

Ik betwijfel of je per kuub betaald moet willen worden; dan sturen ze de zwaarste mest naar jou (tot je mestquotum vol is uiteraard). Je land zal dan wrs maar 1 keer bemest worden, met heel zware mest. Ik heb liever een paar keer wat lichtere mest. Groeit je gras geleiderlijker het hele jaar door en de opbrengst is ook niet van dat enorm rijke voer. De boeren doen dat voor niets zelf ook een aantal keren door het seizoen heen.
Anderzijds heb je gelijk qua betaling per kuub. Igv afvoeren naar de mestbank wordt ook per kuub betaald en da's niet goedkoop. Wat voor mest krijg jij? Van verlaging heb ik nog niks gehoord. Ff informeren bij de mestbank?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 09:37

Mijn wei (3 ha) is geinjecteerd met kalvermest. Overigens ben ik al blij dat ze het willen doen en heb ik het altijd wat vreemd gevonden dat je er ook nog eens voor betaald krijgt. Er is toch twee man een poos mee bezig.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:00

Ik laat een boer mest injecteren (1 ha) en dan betaald hij niet, maar als ik iets gemaaid wil hebben dan komt hij het ook gratis doen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:07

ingedodo schreef:
Ik laat een boer mest injecteren (1 ha) en dan betaald hij niet, maar als ik iets gemaaid wil hebben dan komt hij het ook gratis doen.

Mooie ruil! :)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:20

Als ze bij ons mest komen halen; was 29 nu meen ik 23 euro per kuub. Niet leuk als je een volle vrachtwagen het erf ziet afrijden. Verwachting is dat het nog wat zakt. Beter voor de portemetniks. Kan me nog herinneren dat het onder de tien euro was in uitrij seizoen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:01

ik snap het even niet, krijgen jullie betaalt voor jullie eigen mest of wat?
Ik betaal voor het afhalen van mijn mest.
En als jullie je wei laten injecteren, betalen jullie dan of hoe gaat dat?

gebruiken jullie niet eigen paardenmest om de wei te bemesten? zo nee waarom niet? zo ja waarom wel?

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:02

Niets, er zullen misschien wel boeren zijn die van hun mest af moeten en toch bij de in de buurt zijn :)

dan heb ik het over koeienmest he :)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:14

Wij betalen voor onze mest of het nou opgehaald wordt of dat we het zelf injecteren door loonwerekr. Dat laatste is dan natuurlijk wel goedkoper. Maar daar heb je niet zoveel aan omdat je maar bepaalde hoeveelheid mag uitrijden. Paardemest sparen we op in twee jaar dan gaat het naar de buren over maisland voordat het geploegd wordt. Mest is daar beter voor. Op het land waar de paarden lopen zijn we zelf niet kapot van daar gaat varkensmest over wat ook veel sneller zijn werk doet. Maar als ik hier zo de berichten lees dan gaat het hier over verschillende soorten mest en ook verschillende hoeveelheden.

Kijk de buurman wil ook wel eens een vracht mest. Dan kost het alleen uurloon van loonwerker. Maar ja dat zet geen zoden aan de dijk voor ons.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 15:57

barbaras schreef:
ik snap het even niet, krijgen jullie betaalt voor jullie eigen mest of wat?
Ik betaal voor het afhalen van mijn mest.
En als jullie je wei laten injecteren, betalen jullie dan of hoe gaat dat?

gebruiken jullie niet eigen paardenmest om de wei te bemesten? zo nee waarom niet? zo ja waarom wel?

De paardenmest voer ik af en gebruik ik niet voor mijn eigen land. Dat kost me 3,50 per gestorte aanhanger. Reden voor afvoeren: wormbesmetting (ik heb geen plek om het een jaar te laten liggen). Mijn land laat ik in het begin van het seizoen injecteren met kalvermest en daarvoor krijg ik betaald (292,- voor twee vrachten). Van dat geld koop ik vervolgens graszaad om de in de winter kapot gelopen stukken te laten doorzaaien.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:04

Wij krijgen ook niets betaald

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:05

Zit ik even goed....!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:18

hoe kom je aan een adres voor injecteren van mest dan? Hier in de buurt is niet veel melkvee meer...
ik heb ook niet zo heel veel grond tot mijn beschikking dus weet niet of het interessant is voor een boer. En nu is het toch nog veel te nat om een trekker op je land te laten?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:11

Het adres heb ik via mijn loonwerker. Tja hier (Veluwe) zijn er vele te vinden die wel willen komen. Toen er geinjecteerd is, een ruime week geleden, was de grond niet enorm nat. Een kennis van mij heeft minder dan 0,5 ha en ook daar is geinjecteerd. Zij kreeg alleen minder geld dan ik....

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:19

wij kregen vorig jaar voor 3 ha 400 euro

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:29

Ja, vorig jaar kreeg ik ook meer dan 292 voor 2,5 ha..... Maar toch, ik ben blij dat ik het krijg want ik ben geholpen en heb mijn graszaad voor niets!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:56

ga ook eens rondvragen hier, ben niet zo'n fan van paardenmest uitrijden op de wei