hellupp!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

swe3tnesS1

hellupp!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:11

Hallo allemaal!

Ik weet niet welke stal ik moet kiezen,
Ten eerste heb 1 ruin, net begonnen met wedstrijden rijden zelf geen rijbewijs.

Ik sta nu op een manege, met 2 binnenbakken. Alleen in de winter wedstrijden op eigen terrein, wel weiland maar je moet zelf zorgen dat hij er inkomt en uitkomt en heeel slecht weiland vooral klei, toch heb ik hem wel steeds buiten maar kost onwijs veel tijd vanwege school etc. Vaak evenementen of springles dat je niet kan rijden. In de winter kun je wel 4 week niet rijden. Paddocks hebben we ook die altijd vies en modderig zijn. Ik moet zelf mesten en betaal 205 euro.

Ik heb nu 2 stallen waar ik heen kan, maar welke?

Stal 1

Particulier bij iemand aan huis, geen luik naar buiten in de stallen, hij word wel buiten&binnen gezet, af en toe keer zelf doen maar bijna niet. Alleen een buitenbak. en geen verlichting. wel een trailer beschikbaar maar moet ik zelf vervoer voor zoeken, ook geen letters in de bak, omdat die gene niet echt veel verstand van paarden heeft meer recreatief .. Wel mooi weiland met gras, en staat daar met 2 andere paarden die hij op stal niet ziet. maar staan veel buiten daar. Ik hoef alleen het voer te betalen, en stro.(100,- ong? p.m.) zelf mesten. Als ik daar sta moet ik wel weer in de winter terug naar de manege, want geen verlichting kan ik echt nooit rijden, maar op de manege kun je in dec. ook helemaal niet rijden.

Stal 2

Ook particulier bij iemand aan huis die zelf ook in de wedstrijden zit in hogere klasse, hij heeft daar een stal met luik naar buiten en staat met 1 ander paard die van de eigenaar is, in de winter paar uur in de bak en in de zomer in het weiland, zal af en toe ook binnen moet halen maar niet vaak, dan is het ook de bedoeling dat ik +/- 2x in de maand samen op wedstrijd ga met de eigenaar, dat is natuurlijk wel fijn omdat ik zelf geen vervoer er voor heb, wel verlichting is er maar alleen een buitenbak. als ik hier ga staan ga ik in de winter niet terug naar de manege, maar kan dan niet rijden wel is dit maar 5km van de manege af ong. Maar ik kan dan niet of nauwelijks rijden in de winter dit kost 170,-

Help.. Wat zouden jullie doen? Stal 1,2 of zouden jullie op de manege blijven?
Laatst bijgewerkt door swe3tnesS1 op 18-02-11 16:39, in het totaal 5 keer bewerkt

AnoukvW

Re: Wat vinden jullie dat ik moet doen?(Stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:14

stal 2... daar heb je de minste nadelen...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:15

Een bak zonder verlichting lijkt mij het verre van ideaal. Dus dan zou ik gaan voor stal 2

Desire__

Re: Wat vinden jullie dat ik moet doen?(Stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:30

Ik zou ook gaanvoor stal 2. En wij hebben ook alleen een verlichte buitenbak en ik heb maar een weekje niet kunnen rijden hoor.. En. Is daar verlichting wat natuurlijk ook veel makkelijker is. Anders zie je helemaal niks als je naar je paard gaat. En als ze daar ook heel de dag buiten staan lijkt het mij denbeste stal.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:45

Tja stal 2 lijkt me ook niet echt makkelijk als je niet kan rijden in de winter. Je zou op stal 1 dan toch wel in het weekend kunnen rijden?

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:46

Tigra_ schreef:
Tja stal 2 lijkt me ook niet echt makkelijk als je niet kan rijden in de winter. Je zou op stal 1 dan toch wel in het weekend kunnen rijden?

Hoe bedoel je? Daar kun je altijd wel rijden als de bak niet bevroren is

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:49

swe3tnesS1 schreef:
Tigra_ schreef:

Ik las dat je niet tot nauwelijks kon rijden in de winter op stal 2?

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:50

swe3tnesS1 schreef:
Tigra_ schreef:

Ik las dat je niet tot nauwelijks kon rijden in de winter op stal 2?[/quote]

Naja.. Als de bak is bevroren natuurlijk niet..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:53

swe3tnesS1 schreef:
Naja.. Als de bak is bevroren natuurlijk niet..

Als je een winter hebt als deze valt dat dus reuze mee. Ligt geheel aan de bodem van de bak maar dan zou ik dus wel 2 kiezen

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:04

Stal 2, klinkt het best. Paardje komt zowel somers als swinters buiten en je kan het hele jaar door rijden. Ik rijdt ook alleen maar in de buitenbak, optijd slepen als het gaat vriezen helpt. Alleen met veel sneeuw hebben we een probleem....

fjordnina

Re: hellupp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:28

Ik zou ook naar stal 2 gaan. Een buitenbak is echt zo erg niet als het lijkt :D.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: hellupp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:34

Wat doet een buitenbak en of verlichting er nu toe?
Kies gewoon de stal waar je paard het het fijnst heeft. Geen verlichting valt makkelijker een mouw aan te passen dan dat je paard maar 2 uurtjes buiten mag komen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:10

Ik zou naar stal 2 gaan. Het valt best mee hoor, alleen een buitenbak. En zo ontzettend vaak regent het nu ook weer niet. De keren dat ik vanwege regen niet heb gereden, zijn denk ik op 2 handen te tellen.

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:55

Stal 2,
tja ik heb ook alleen een buitenbak maar die ligt er wel heel slecht bij, het is zowat klei-achtig dus als het 1 keer goed heeft geregend kan ik er 2 dagen niet op rijden..
dus let erop dat die wel goed gedraineerd is of alleszins een grond die snel vocht opneemt en waar het water niet op blijft liggen zoals bij mij en dan zie ik geen probleem ;)