Trix is nu 1,5 jaar mijn verzorgpony dus ik heb haar niet gekend toen ze een veulen was maar ik weet wel dat ze dus nooit afgespeend is.
Nu heb ik een paar vraagjes want
1: Als ik nu een keer een weekje weg wil met Trix, wat moet ik dan met haar moeder, volgens de veearts gaan haar uiers ontsteken als we opeens af gaan spenen. (op 6-jarige leeftijd nog, foei
)2: Is het eiwit gehalte van paarden melk ook erg hoog? Trix is een tijdje geleden hoefbevangen geweest terwijl ze toch niet op teveel gras komt. En dat ze zo snel dik wordt, kan dat dan ook komen omdat ze nog melk drinkt? (ze heeft af en toe ook energie teveel)
3: Kan een paard meer gan schuimen van melk? Volgens mij schuimt ze wel erg veel als ik ga rijden, wel mooi wit vlokkerig schuim, dus niet echt slijmerig kwijl, maar ze doet dat ook als ze helemaal niet nagevelijk loopt.
4: Hoe kunnen we Trix van de melk af krijgen zonder dat haar moeder ontstoken uiers krijgt.
Hier het bewijs dat Josje (Trixies moeder) toch echt een volwassen pony aan haar tepels heeft hangen.

Ik zal het er eens over hebben met de eigenaar.
!!