)Nu heeft ze het vrij bekende maar voor haar (een meisje van 11 en niet zo dominant) een heel vervelend probleem. Ze krijgt haar pony niet meer te pakken. Het halster schuurt de pony steeds af en als je dat om wil doen of haar dus pakken rent ze al snel weg.... Met voer o.i.d. helpt weinig want zodra de pony het halster ziet rent ze met haar oren in haar nek weg.... Zelf lukt het me wel met heel veel geduld en snelheid (halster achter je rug pony snel pakken als ze dichtbij komt) maar voor mijn nichtje is dat geen optie. Wie heeft er nuttige tips voor mijn nichtje ????
en dan moet je ff wachten en dan pakken maar als je er hebt moetje haar veel vertrouen geefen en ook haar veulen en laat haar zien
dat je haar veulen niets doet als je dat een paard weeken zo vol houd dan moet je er van zelf makkelijker gaan pakken
ik had ook wel is een merie en die heb ik toen zo te pakken gekreegen en een maand laater ging ze zelfs hinneken als ik naar de wei liep en kwam galopeerend naar mij toe ik neem aan dat je dat ook wilt ik zou zeggen probeer het ik kan niet garandeeren dat het lukt wand allen paarden zijn anders
maar bij mij is het wel gelukt