AWT zonder drainage?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

AWT zonder drainage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:22

:wave:

Er zijn al vele topics over all weather tuft maar met deze specifieke vraag open ik toch maar een appart topic.

Ik heb regelmatig flink last van de wateroverlast in onze buitenrijbaan. Ik begin het vrij beu te worden en ben daarom op zoek gegaan en kwam uit op all weather tuft.

Een flink bedrag maar dan heb je ook wat ;)

Nu zitten wij in onze bak zonder drainage. Nu is mijn vraag dus of het gebruik van AWT ook mogelijk is zonder drainage.

Als de bak net zo nat blijft als zonder AWT is het, het geld natuurlijk niet waard :n

We hebben er nu overigens gewoon geel zand erin liggen.

Ik ben erg benieuwd!

pmarena

Re: AWT zonder drainage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:12

Als er echt een meertje staat in de bak dan zal het weinig verschil maken natuurlijk :P

Maar ik ken ook wel bakken die gewoon bestaan uit zand en tapijtsnippers die direct op de klei gekwakt zijn , en die presteerden eigenlijk altijd wel vrij goed ! Veel stabieler dan alleen zand :j

Kijk als ze plat door de bochten racen trappen ze nog steeds de gaten erin natuurlijk , maar gewoon voor beheerst gebruik is het echt een fijne oplossing. Met vorst ook nog lang te gebruiken , alleen als het echt lange tijd ontzettend vroor dan werd het hard.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:14

Geen idee of dat dan uitmaakt.
Enige is wel dat hoe natter bij ons de bak hoe beter hij is. In de zomer is hij veeeel te mul met de AWT erin.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:09

pmarena schreef:
Als er echt een meertje staat in de bak dan zal het weinig verschil maken natuurlijk :P

Maar ik ken ook wel bakken die gewoon bestaan uit zand en tapijtsnippers die direct op de klei gekwakt zijn , en die presteerden eigenlijk altijd wel vrij goed ! Veel stabieler dan alleen zand :j

Kijk als ze plat door de bochten racen trappen ze nog steeds de gaten erin natuurlijk , maar gewoon voor beheerst gebruik is het echt een fijne oplossing. Met vorst ook nog lang te gebruiken , alleen als het echt lange tijd ontzettend vroor dan werd het hard.

oke dat klinkt positief :j als ze racen krijg je volgens mij in elke soort bak wel gaten maar even bijharken en dat is weer goed.

onze bak ziet er momenteel na een fllinke regenbui zo uit:

Afbeelding

niet erg nat maar wel behoorlijk mul voor de korte haflingerpootjes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:17

Mij LIJKEN tapijtsnippers dar wel fij voor , die soppen dan ook wel wat maar blijven als laag wel wat steviger.

Maar dan moet het wel "werken" zeg maar , soms werkt het op 1 of andere manier niet , dan ligt er een dikke laag tapijtsnippers bovenop het zand , of is de verhouding tussen zand en tapijtsnippers niet goed ofzo.... ik denk dat je ze op een bepaalde manier door het bestaande zand heen moet verwerken om een fijne , stabiele , vlakke laag te krijgen :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:20

dat sowieso :j het duurt even maar als je er gewoon paarden opzet en je rijd erop dan loopt dat vanzelf een beetje door elkaar denk ik.

ik vind sopperige snippers in ieder geval wel beter als rondspetterende modder := daar heb ik echt een hekel aan.

edit: ik hoor net dat achter-achter buren het ook hebben dus daar zal in van t weekend even aanbellen voor info en meningen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:27

Ja die snippers houden het vocht nog een beetje vast , gewoon zand met plasjes water daar word je echt zouteloos van :(

Ben je al een uur lang voorzichtig aan het lopen...bijna klaar.....en dan alsnog op het laatst ineens *flats* en heel je broek spettert onder het modderwater , grrrrr. :P

O dat is wel mooi als je daar even kunt kijken !

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 12:06

haha heel herkenbaar :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:18

Bij de bakjes met tapijtsnippers heb je die gluiperige flatsen een stuk minder snel , is mijn ervaring , dus wat dat betreft ;)

Alleen kun je er daar ook wel weer een keer instinken omdat je het niet verwacht , je gewoon vrolijk door de bak loopt....en dan even niet in de gaten hebt dat er ergens toch een net iets dieper kuiltje zit waar dus net een plasje water in zit , en dat je natuurlijk nèt op de juiste manier raakt..... *flats* -:(-

Maar dat heb ik echt zelden gehad hoor , zand is VEEL waardelozer :P