Allereerst, hoe hoog zouden jullie de palen boven de grond hebben staan als je weet dat de grootste fjord 1,50m is? Er zal nooit een groter paard komen te staan, dus huizenhoog of op kwpn-maat wil ik ze niet hebben omdat dat in de omgeving geen gezicht is (wat moet dat moet, maar dus niet meer zeg maar).
Het stuk dat we opnieuw af willen rasteren (gaat om 1 deel in eerste instantie) ligt aan een doodlopende zandweg. Deze zandweg is de oprit van mijn oma. Wij wonen zelf iets verderop en hebben daar ook wat weides. Op het moment dat de boel uitbreekt komen ze geheid hier naar huis (ervaring

Naast de fjorden hebben we ook nog 2 shetlanders waar qua afrastering goed rekening mee gehouden moet worden

Verder moet het veilig, betaalbaar en onderhoudsvriendelijk zijn. Het gebruikte materiaal mag best iets duurder zijn als dat gecompenseerd kan worden in de paalafstanden bijvoorbeeld.
Zelf zit ik momenteel te denken aan permanentkabel. De calculator van Gallagher zegt dat je paalafstanden van 9 meter kunt hanteren, maar werkt dat in praktijk ook zo?