Berichtjes over verzorgpony? Lijkt wel stalken!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Berichtjes over verzorgpony? Lijkt wel stalken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:10

Hallo allemaal,

Ik word de laatste tijd continue via bokt benadert door kindjes die een verzorgpony zoeken.

Nu zocht ik voor een tijdje terug iemand, en heb ik hier een topic gemaakt, maar dat topic is al vijf maanden dicht...

Wat moet ik hier nu mee? Ik ben door twee meisjes benadert. 1e keer een vriendelijk berichtje terug.
Drie dagen later, precies hetzelfde berichtje?! Toen een ietsje minder vriendelijk bericht gestuurd.
Twee weken rustig. Nu WEER datzelfde berichtje? Dit keer met telefoonnummer wat ik binnenkort even ga bellen O:)

Maar ik word door meerdere mensen lastig gevallen voor mijn pony.
Met de letterlijke woorden erbij: Ik ben al helemaal verliefd op uw pony!

Wat moet ik hier nu mee? Het begint erop te lijken dat iemand mij stalkt ofzo, als zou ik neit weten wie dat zou moeten zijn.

Tallie1979

Re: Berichtjes over verzorgpony? Lijkt wel stalken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:13

Melding maken bij de mods?

Lijkt me irritant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:15

Het is inderdaad enorm irritant. Ik weet ook echt niet wat ik ermee aan moet.

Zijn steeds kinderen van rond de 11/14.

Inmiddels al drie berichten gehad van die twee meisjes. En nu ook drie berichten van een ander. Twee via mail, en een via bokt. (Mail gaat ook via bokt).

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:16

In je onderschrift met koeienletters zetten: Ik ben voorzien van verzorging/bijrijder voor mijn pony!!!
oid?
Wel lastig.. Maar goed, als je duidelijk zegt dat je al voorzien bent/niemand meer zoekt dan lijkt me dat toch duidelijk..?
Laatst bijgewerkt door ikbenellie op 14-02-11 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:16

Misschien nog iets onvriendelijker? :(:)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:18

Ik zou niet eens meer reageren :+

Die van :ik ben al voorzien vind ik ook wel een goeie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:18

Ik ben al erg onvriendelijk geweest. Helemaal tegenover kinderen :=
Ik zit te denken dat ene stel door de "politie" te laten bellen O:)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:20

Pb/mail aanklikken en gewoon verwijderen :Y)
6 berichtjes in totaal.. stalken :') ?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:20

Verzorgmeisjes doen nou eenmaal hun best, heb ook wel eens briefjes of smekende gezichten aan het hek gehad: Ik zoek een verzorgpony.. 'Mag ik de paarden dan alleen even aaien...?'
Sorry, maar ik ben dan heel strikt, ik laat ze de wei niet in punt. Vind het onzin. Ik zoek geen verzorgmeisjes dus ze hoeven ook de wei niet in om te 'aaien' dan moet je ze ook weer wegsturen en blijven ze hangen of komen ze iedere dag vragen of ze mogen aaien en poetsen.. Nee gewoon duidelijk zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:21

Gewoon direct verwijderen die PB's.

Ik zou er een laatste bericht aan weiden waarin je zet: ik ben al voorzien en alle pb's van jullie of mail worden zonder te lezen verwijderd. Of iets in die trant.
Mocht je al goed duidelijk hebben gemaakt hoe het zit (wat ik vermoed) dan las ik het niet eens meer, delete!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:21

Nou als je een berichtje krijgt waarin staat: Ik word al helemaal verliefd op jouw pony. Dan ga je wel denken ja :')
Dalijk kom ik op stal staan er vijf mini meisjes in het roze gekleed vlechtjes te maken :=
Ben ik toch eigenlijk neit van gedient.

Echt stalken kun je het niet noemen, maar steeds dezelfde berichten van dezelfde mensen is toch wel heel vreemd. Het voelt niet vertrouwd aan, beetje eng zeg maar.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:25

Dan alsnog vind ik het erg flauw om deze meisjes te gaan bellen uit naam van de politie..
Wat overigens ook nog strafbaar is.

Ik vind je nogal wat voorbarig. Een stel meiden stuurt je een aantal berichten en jij gaat er al bijna vanuit dat ze je binnenkort op stal komen bezoeken? Dat je daar niet van gedient bent is vrij logisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:27

Dat was meer een grapje, natuurlijk kan dat niet.

Het is gewoon erg vervelend om zon berichten te krijgen. Het is helaas niet de eerste keer dat ik kinderen in mijn weide aantref. Vandaar dat ik hier enorm voorzichtig mee ben. Ik ben gewoon bang dat weer hetzelfde gebeurt. (Destijds werd mijn pony zelfs bereden door meisjes die de weide indrongen, en kwam ik mijn dame bezweet tegen op de wei!).

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:27

Ik kreeg laatst ook een berichtje voor een oproep die ik zo'n 2 jaar geleden geplaatst heb ;)

Wel lastig dat ze het blijven sturen idd! Zelfs als je wat minder vriendelijk bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:28

Jij ook al? Het is toch nog geen vakantie toch? :+

Vreemd iets vind ik het maar. Mijn advertentie is ook al lange tijd dicht, en ik dacht dat ook daarin stond dat ik al voorzien was.
Eens kijken of ik hem nog kan vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:34

Ik zou inderdaad even de advertentie terugzoeken :j

Heb zelf eind vorig jaar een Shet-merrietje op Bokt aangeboden voor een fijn nieuw tehuis , diertje is allang naar haar nieuwe huisje , topic gesloten....en nog steeds kreeg ik hele PB's van mensen die haar willen hebben , èrg vermoeiend wordt dat op een gegeven moment !

Ik heb toen even aan de Mods gevraagd of ze misschien nog even in het topic erbij wilden zetten dat het beestje weg was , en dat hebben ze gedaan :j

Zelf kon ik dat niet meer doen omdat hij gesloten was , maar blijkbaar was dat niet duidelijk genoeg voor een aantal bokkers :P

En ik zou die meisjes inderdaad nog 1 keer een berichtje sturen dat je geen verzorger zoekt en niet meer zult reageren op hun berichtjes.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:37

Krijg ook nog geregeld pb s omdat ik dik 2 jaar geleden een advertentie heb gezet, kom er altijd wel makkelijk af door te zeggen dat ze gerust mogen komen verzorgen, alleen dat we wel 300 km verderop zijn verhuisd.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:38

AP_Art schreef:
Jij ook al? Het is toch nog geen vakantie toch? :+

Vreemd iets vind ik het maar. Mijn advertentie is ook al lange tijd dicht, en ik dacht dat ook daarin stond dat ik al voorzien was.
Eens kijken of ik hem nog kan vinden.

Ik had een advertentie voor een tuiger/trekpaard. Gewoon een buldozer :') En ik kreeg een reactie van een 12 jarig meisje geloof ik. Hij zag er namelijk wel erg lief uit! :')

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:39

Melden bij de mods? En evt vragen of je topic verwijderd kan worden omdat je ongewenst benaderd wordt?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:42

ik zou anders aan een vd mods vragen of het bericht verwijdert kan worden, dan kan er zeker niet op gereageerd worden.(wel even uitleggen waarom je het verwijdert wil hebben)
en verder? tja hier komen ze ook wel eens aan de deur, ben er ook niet altijd blij mee, maar ach, ik ging zelf als pennymeisje ook de weides af in de hoop geluk te hebben......................

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:46

Wat meerdere hier al zeggen,gewoon verwijderen,niet eens lezen en verder gewoon negeren.
Nu zit je je alleen maar te irriteren als je ze leest,je weet zelf wel,die kinderen weten niet beters en denken dat ze een verzorgpony krijgen als ze blijven vragen.Als jij niet meer reageert,houden ze vanzelf op met mailen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:45

Via foeis kan je ervoor zorgen dat je geen pb's meer ontvangt van deze gebruiker: Foei
Daarnaast kan je natuurlijk een melding doen bij de moderators, misschien zijn er meer klachten over.
In je e-mail kan je ook een filter instellen dat je geen e-mails van haar ontvangt.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:57

Nou,ik was van plan om volgende maand een oproepje te plaatsen omdat ik voor de zomer een bijrijdster
zoek....maar dat doe ik dan wel ergens anders :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:39

Kolkje, je heb ze er ook bijzitten op Marktplaats en zo.

Vond het zo vreemd altijd, ik heb 3 jaar mijn haflingers aan huis gehad en nooit iemand die kwam vragen of ze mochten verzorgen oid.

Vind het echt niet erg dat ze komen vragen maar zou het ook zat worden als ik de ts was. 1 keer duidelijk nee is nee toch.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:28

Ik heb hier ook last van en reageer nooit terug, als ik een verzorgster had gezocht dan had ik wel een advertentie geplaatst.
Ik hoef geen penny kinders bij mijn dieren in de buurt. :o