ik denk dat het hier het beste staat. Om te beginnen heb ik jaren paard gereden. Ik ben er een paar jaar geleden mee gestopt toen ik zwanger werd van onze eerste. Inmiddels is de oudste 3 en de jongste 11 weken. Wij wonen op een boerderij en hebben een mooie lap wei naast ons huis met daar aan een ruime inloop stal. Momenteel lopen er 3 oude schapen, maar die kunnen het niet bijhouden met grazen.
We wilden dus zowiezo wat beestjes er bij. We wilden graag 2 ponies, maar waren nog niet op zoek. Nu ben ik vandaag gebeld door iemand die 2 ponies heeft die weg moeten. Ze staan op een zorgboerderij en er is nu geen plaats meer voor. Ze zoeken er een goed plek voor en willen er een symbolisch bedrag voor hebben. Morgen ga ik even kijken. Het gaat om een 6 jarige merrie en haar 1,5 jarige zoon.
We willen ze gebruiken als gezelschapsponies en met de tijd als rijponies. De oudste is het gewend om bereden te worden door kinderen. Ze zijn gezond en erg mak. Ook zijn ze het gewend de wei te delen met schapen.
Zijn er nog bepaalde dingen waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden?
Ik wil zowiezo weten of ze op tijd ontwormt worden, inentingen hebben gehad. Ik begreep dat ze bij elkaar stonden dus ik neem aan dat de zoon een ruin is, maar dat wil ik dus even zeker weten