Prijs Opfok

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GreenRider

Prijs Opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 17:39

Hmm ik weet echt niet of dit hier hoort :+ als het niet goed staat, sorry!

Mijn vraag was, hoeveel betalen jullie voor je pony/paard in de opfok?
Wat vinden jullie belangrijk voor als je paard in de opfok staat?

Alvast bedankt!

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:47

Ik betaalde € 125- in de maand excl.. smid, wormkuren, entingen (omg groningen). in de zomer € 70-

Veulen84

Re: Prijs Opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:23

Ik betaal 910 euro per jaar. Dat is ongeveer 75 euro per maand. Dat is inclusief enting, ontwormen en bekappen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:24

Ik betaal in de winter 125 excl. en in de zomer volgens mij 75 excl.

Belangrijk vind ik veel weidegang, onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer en goede zorg. En gelukkig krijgt mijn jonkie dat allemaal! :)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:25

aah reacties! bedankt :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:44

Ik betaal 145 euro in de maand, incl ontwormen.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:46

@ friesiszwart: betaal je dit ook zomers?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:51

In de zomer betaalde ik 65 per maand. Ze stond met een club merries dag en nacht in het land onder toezicht. In de winter iets van 120.. in een grote stal en overdag in het land.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:53

Ik betaal in de winter 155,- per maand excl. hoefsmid, ontwormen enten etc, in de zomer betaal ik 100,-

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:00

Ik betaal 335 voor het zomerseizoen en 665 voor het winterseizoen. Exclusief enten, ontwormen en bekappen, dat wordt achteraf berekend.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:51

Ik weet dat er op het opfokbedrijf waar ik een aantal keer ben geweest in de zomer rond de € 75,- excl. (als ik het me goed herinner) werd berekend, in de winter kwam het daar op € 125,-...Reden voor mij om mijn 2 jonge hengsten gewoon thuis op te fokken :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:55

in de winter per maand 120 euro en in de zomer 80 euro per maand. (zonder entingen, hoefsmid en ontworming)

Wat ik verwacht is voldoende ruimte voor mijn kleine en voldoende en goede kwaliteit (ruw)voer.

Hij heeft in de winter een grote loopstal met een uitloop naar buiten, met vriendjes en heel de dag door hooi/kuil. En ze krijgen veulen/opfokbrok.
In de zomer gaan ze 24/7 naar buiten op mooie stukken land.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 13:58

allemaal hartstikke bedankt voor de informatie :D
Hoe vinden jullie het om bijvoorbeeld je kleine naar het buitenland te brengen voor de opfok?
Mijn vader en ik zijn namelijk van plan hier een opfok te beginnen.
we hebben meer dan 18 hectare land, heuvels en vlakke stukken dus die beestje kweken zo enorm
veel spieren, ook zijn hier harde stukken grond, zachte en veel moeras (niet diep) wat heel goed is voor
de hoeven. We hebben ons eigen bronwater, hartstikke gezond, dag en nacht buiten, stallen voor noodgevalletjes
en swinters. Staan samen met oudere paarden en worden paar keer per dag bezocht :)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:01

ik betaal hetzelfde als Sabbientje, maar Guus staat dan ook op dezelde stal in dezelfde koppel!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:05

GreenRider schreef:
allemaal hartstikke bedankt voor de informatie :D
Hoe vinden jullie het om bijvoorbeeld je kleine naar het buitenland te brengen voor de opfok?
Mijn vader en ik zijn namelijk van plan hier een opfok te beginnen.

Ik zou mijn paarden zowiezo niet naar het buitenland brengen, ik ben iemand die graag zicht zou willen houden op hoe ze erbij staan, de mogelijkheid wil hebben om ze af en toe eens keertje aan te halen etc... Ik vind de opfok hier in Nederland eigenlijk al een beetje dat ik denk van liever niet. Als ik kijk hoe mak die van ons nu al zijn, nu ze het laatste jaar al dagelijks in de hand komen. En hoeveel ze nog moeten leren als ze uit de opfok komen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid de paarden thuis te houden :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:05

Ikzelf zou dat een veel te lange reis vinden voor zo'n kleintje alleen.
Als je het groepsgewijs zou kunnen doen, zou het nog te overwegen zijn, maar anders zou het niet mijn voorkeur hebben.

Vond het half uurtje op hete kolen naar mijn huidige opfok al erg genoeg :$

Daarnaast wil ik mijn veulen toch wel regelmatig zien en een beetje een band opbouwen. Wat erg lastig word als hij in het buitenland zou staan.
Het zou dus niet mijn voorkeur hebben.

Maar verder zijn er genoeg mensen die het wel doen.
Geloof dat we wel meer in Frankrijk en Tsjechië zitten.

@Hoi Daphne. Lag van de week weer over hem heen ja. Hij stond weer erg dicht achter mij toen ik Jan stond te borstelen :P

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 14:07

Dat kan ik zeker snappen! We dachten ook aan iets om elke maand een foto verslag te sturen van de paardjes.
Ze worden hier niet verwilderd hoor. We zorgen er voor dat ze op een rustige en vriendelijke manier klaar zijn om ook weer naar huis te gaan op een gegeven moment.
Ook zien ze de oudere paarden van alles doen, ik weet uit ervaring dat dit enorm kan helpen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:37

GreenRider schreef:
Dat kan ik zeker snappen! We dachten ook aan iets om elke maand een foto verslag te sturen van de paardjes.
Ze worden hier niet verwilderd hoor. We zorgen er voor dat ze op een rustige en vriendelijke manier klaar zijn om ook weer naar huis te gaan op een gegeven moment.
Ook zien ze de oudere paarden van alles doen, ik weet uit ervaring dat dit enorm kan helpen!

Maar dat is toch net iets anders, als wanneer je je paard echt kan zien. Foto's zijn dat net iets onpersoonlijker. Ook bouw je niet echt een band met ze op. Ook al komen ze bij jullie weleens in de hand, is dat toch heel erg anders dan wanneer je zelf eens in de zoveel tijd erheen gaat.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 15:04

Amanda_T schreef:
GreenRider schreef:

Maar dat is toch net iets anders, als wanneer je je paard echt kan zien. Foto's zijn dat net iets onpersoonlijker. Ook bouw je niet echt een band met ze op. Ook al komen ze bij jullie weleens in de hand, is dat toch heel erg anders dan wanneer je zelf eens in de zoveel tijd erheen gaat.

Dat snap ik :) Maar voor de mensen die het WEL graag willen (hun paard in het buitenland)
doen we dat zodat ze wel wat van ze te zien krijgen :) Beter dan helemaal niks toch?