Volgende week ergens ga ik mijn paard haar manen trekken of knippen, maar mijn vraag was wat jullie denken dat beter/mooier is. En als iemand nog een paar tips heeft, schroom niet om ze te geven! Bedankt!
Linda1989
Geplaatst: 06-02-11 23:28
Bij het trekken van de manen ziet het er 'natuurlijker' uit dan knippen. Je kunt ook de manen knippen en het 'natuurlijker' maken door gebruik te maken van een uitdunschaar.
Zelf persoonlijk vind ik getrokken manen mooier dan geknipte.
de mijne had laaange dikke maar wel hele steile (gladde) manen, jong paard van 2,5 dat allemaal trekken zag ik niet zitten, heb het met een solocomb gedaan en soms een beetje met de schaar, ziet er prima uit,
Jeanine93
Geplaatst: 06-02-11 23:32
Ik zou trekken. Dat ziet er beter uit dan knippen vind ik
Eefiepeefie
Geplaatst: 06-02-11 23:34
Vind het heel erg afhangen van het paard, bij een dressuurpaard kan kaarsrechte geknipte manen toch wel erg mooi staan, maar over het algemeen vind ik trekken mooier. Dit vinden ze alleen vaak heel erg vervelend. Gelukkig hebben mijn paarden lange manen, daar hoef je lekker niets aan te doen
misschien handig om een foto te plaatsen van het paard, kan het namelijk niet uit je profiel halen om welke het gaat.. en als het paard stijle manen heeft is knippen wel mooi maar met krullerige manen niet
byjou1983
Geplaatst: 06-02-11 23:39
Mijne heeft superdikke manen, ik knip het altijd en werk het bij met de kartelschaar. Ziet er prima uit! Trekken vind ik helemaal niks
Mijn paard heeft erg dunne manen dus als ik deze trek dan komen de plukken er volledig uit en houdt hij niets over. Ik knip zijn manen altijd maar niet recht want dat ziet het er zo geknipt uit, maar ik knip ze in van onder naar boven en dan lijkt het net of ze getrokken zijn
pinkie87
Geplaatst: 06-02-11 23:55
ik wil van de zomer de manen eigelijk trekken van mijn paardje... maar ik ken het niet vind trekken wel altijd mooier maar wordt het daar niet zo dun van..
Ik knip de manen altijd, snel en makkelijk en de manen blijven ook mooi vol. als ik ze ga trekken blijft er niks van over, en aangezien ik graag met naald en draad vlecht, is het wel mooi als ze wat dikker zijn
Chocomelll
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-11 08:59
Dit is haar, ze heeft best lange, dunne manen. Het is een KWPN'er (als je dat nog niet had opgemerkt )
De manen zijn niet zichtbaar. Die van mij heeft namelijk ook een redelijke gladde voorpluk, maar als ik zijn manen knip of snij dan is het net een fjord, aangezien het dan recht overeind gaat staan.
fauve1989
Geplaatst: 07-02-11 09:10
k zou ze trekken, dan haal je de dode haren er ook tussenweg en geef je nieuwe haren de kans te groeien, mijn merrie heeft er vollere manan van gekregen op de lange duur bovendien lijkt het naar mijn mening ook mooier/natuurlijker dan de strak geknipte manen dan zou je ze speels moeten knippen, kan ook mijn paarden, zelfs mijn broekie van 1,5 vinden het heerlijk als ik de manen trek, ze gaan er helemaal voor staan zijn blij dat ze verlost zijn van die oude kriebelharen
Thirza
Geplaatst: 07-02-11 12:25
Ik knip de manen altijd (schimmel in profiel) en dat zie je dus niet. Ik pak een pluk en kam met een manenkam een stuk omhoog en knip de onderkant af de lange plukken die evt overblijven knip ik een beetje in en ze zien er weer mooi uit en ik ben binnen 15 min klaar terwijl hij behoorlijk dikke manen heeft.
Roxanneexxx
Geplaatst: 07-02-11 17:43
Ik trek ze meestal maar mijn verzorgpony heeft dunne manen dus vorige keer hebben we ze geknipt ging ook goed en zag er netjes uit.
je zou bijvoorbeeld eerst een stuk kunnen knippen en dan met een mesje nog een stukje eraf doen dan lijkt het alsof ze getrokken zijn.
Ik ben zo iemand die geknipte manen juist mooier vind staan. Kaarsrecht en mooi met de hals mee. Maar je kan idd ook wat natuurlijker knippen. Je merkt het al ik werk liever met de schaar dan met het trekkammetje.
Dat kaarsrechte vind ik ook gaaf idd! Maar dan kan bij mijn paard niet. Maar als je het doet zoals ik het beschreef zie je geen verschil tussen knippen en trekken.