Aanleg paddock. Meningen/Ervaringen gevraagd!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlissa92

Aanleg paddock. Meningen/Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 18:10

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, heb de topics gelezen, maar vond het niet perfect van toepassing op mijn situatie.

Wij willen graag hier thuis een paddock aanleggen. We hebben weiden en een bak, maar met dit weer rennen ze (met zijn 2en) de wei helemaal kapot en in de bak gaan ze aan de houten omheining knagen plus het feit dat ik ze liever niet de hele dag in de bak wil hebben. Het paddock wordt dan zo aangelegd dat ze vanuit de stal direct het paddock in kunnen.

De afmetingen worden ongeveer 12 meter breed (wat uitloopt naar 15 meter breed) en dan ongeveer 8 (?) meter lang. We wonen op zandgrond, maar het witte zand ligt op 1 meter diepte en zo diep kunnen wij op die plaats niet graven i.v.m. de riolering. We denken er nu dus aan om ongeveer 30 cm af te graven en daar zand in te storten en de zijkanten afgezet met bandjes. De plaats van het paddock is droog genoeg. Maar ik wil graag ook jullie meningen horen met wat voor zand jullie fijne ervaringen hebben. De omheining wordt waarschijnlijk palen met wit lint.

Nu wil ik graag jullie mening hierover. Wat zie ik over het hoofd, wat kan ik beter doen en wat zijn jullie ervaringen met zoiets :) Ze zijn met zijn 2en, een paard en een pony. Het is de bedoeling dat ze paar uurtjes per dag in het paddock lopen en de rest van de dag in de wei. Het is dus niet de bedoeling dat ze er hele dagen in staan. Vandaar dat ik ook denk dat ze genoeg ruimte hebben als ze hem die afmetingen maken zoals hierboven beschreven.

Ik ben benieuwd naar jullie hulp/reacties!

Groetjes Marlissa

Arabesk

Re: Aanleg paddock. Meningen/Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:35

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 18:44

Arabesk schreef:

Ik had al beetje door het topic hier op bokt heen gebladerd, maar zo'n pad is hier voor ons geen optie.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:51

12 bij 8 is niet heel groot, maar altijd nog beter dan niks natuurlijk.

je plan klinkt verder goed. misschien zou je nog kunnen overwegen of drainage wenselijk is.