Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Krips schreef:Ik merk dat ik last krijg van een nattere stal als het indd vochtig is buiten. Ik meng het nu sinds kort met gehakseld koolzaadstro ik heb minder last van nattigheid en dat het erg snel vies en bruinig wordt. Er blijft nu een meer losse laag bovenop ipv dat je één grote 'koek' krijgt die nattig wordt en dus een bruine kleur krijgt.
). Met het koolzaadstro krijg ik de indruk dat het vocht beter doorgelaten wordt, waardoor de toplaag droog en rul blijft. Maar goed, het ligt er pas twee dagen in. Eens kijken hoe het er na een maand uitziet. Evelyne80 schreef:Dus gewoon oppotten dan gaat het veel beter.
Momenteel gaat het idd bestwel weer snel. Hier gaat 1 pak per week in ongeveer, 1x per week wordt het natste (rode) eruit geschept. Elke dag drolen eruit, en boven laag een beetje los geharkt en netjes verdeeld. Ik heb gelukkig niet dat de plas er sneller 'doorheen' komt, en kan gewoon het op 1x per week houden om plas eruit te scheppen. singasong schreef:Ik volg dit topic even...
Wil aankomende week overstappen van stro naar geheel vlas. Met hoeveel pakken moet ik beginnen? Stal is zo'n 3.90 x 3 mtr.