Nu heb ik inmiddels al heel wat zadels geprobeerd en hij reageerde het beste op de Euroriding. Hij ontspande mooi (voor zijn doen dan) en reageerde meteen stukken beter op mijn hulpen. Maar let wel dat geen enkel model helemaal goed lag op hem (heb zowel de Diamant als Luxor als Titan op hem gehad). Nou kan ik dus of een zadel helemaal op maat laten maken bij Passier (via de ruitersportzaak waarvan ik de Stübben te leen heb, hij heeft hier heel goede ervaringen mee, maar dit zadel moet ik dus wel kopen dan) of een standaard Euroriding kopen (kunnen volgens de ruitersportzaak waar ik toen ben geweest niet in de fabriek al helemaal op het paard worden gemaakt en de Passier dus wel) die eigenlijk nog niet goed ligt (maar waar mijn paard zich wel duidelijk prettig onder voelt). Ik weet dus niet hoe mijn paard op een Passier zal reageren (heb ik nog nooit mee kunnen rijden, ook die van de ruitersportzaak lag te slecht op hem dus daar blokkeerde hij waarschijnlijk ook mee).
Mijn vraag: Iemand ervaring(en) met deze merken bij paarden die snel op slot slaan onder het zadel en wat zouden jullie doen in dit geval?? Ik weet het namelijk even niet meer....
. Momenteel rijd ik hem alleen nog onder het zadel naar buiten aan de lange teugel. Om weer wat meer spieren te krijgen longeer ik hem 2x per week met de bijzet, maar onder het zadel wordt hij nu niet meer getraind. Vandaar dat ik nu de knoop door wil gaan hakken en een keuze wil maken. Persoonlijk neig ik ook naar Euroriding omdat ik die zelf fijner vind zitten. Maarja, geen enkel model paste echt goed.