Ervaring met paardenwei naast (appel)boomgaard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Deborah2

Ervaring met paardenwei naast (appel)boomgaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 19:16

Misschien een wat rare vraag, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met een paardenwei pal naast een appelboomgaard. Dit i.v.m. mogelijke aankoop huis waar het weiland tussen de appelboomgaarden ligt.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je last zult hebben van het spuiten tegen onkruid e.d. wat nodig is voor de appelteelt. Verwaait dat erg, is het schadelijk voor de paarden (rechtstreeks), is het schadelijk als het op het gras komt wat ze eten, hoe vaak zullen ze gemiddeld spuiten?

Ben benieuwd of iemand hier iets van weet!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:17

bij ons op de manege ligt een weide naast de boomgaard en er is niks mis mee volgens mij

DubbelFun

Re: Ervaring met paardenwei naast (appel)boomgaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:43

Dat is afhankelijk waarmee ze spuiten (schadelijke stof) en hoe de wind staat en wat de tijd is dat de stof niet schadelijk meer is.
Als je de gebruikte stof kunt achterhalen kun je op google wel vinden hoe schadelijk het is en of dieren er ziek van kunnen worden.

Dionnevdkaal

Re: Ervaring met paardenwei naast (appel)boomgaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:59

Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet aan de fruitteler vraagd want je krijgt hier verschillende reaties waar je niets aan hebt.
Plus dat iedereen weet hoe het zit.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 20:34

Dionnevdkaal schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je dat niet aan de fruitteler vraagd want je krijgt hier verschillende reaties waar je niets aan hebt.
Plus dat iedereen weet hoe het zit.

Bedankt voor jullie reacties zover. Fruittelers weten veel van fruit, niet persé van paarden ;) en ik was benieuwd naar ervaringen van mensen, die misschien dezelfde situatie hebben. Ik zal het hem zeker nog vragen, maar voorlopig hebben we alleen nog maar interesse in een huis wat te koop staat. Ik vind het daarvoor nog wat vroeg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:43

juist als je interesse hebt, is het belangrijk zulke dingen na te gaan. In elk geval bij serieuse interesse na een bezichtiging. Zo ben ik meerdere keren bij een gemeente geweest om na te gaan hoe het zat met bodemverontreiniging, bestemmingsplan of mogelijkheden voor vergunning voor paardenstallen en bijbehorende voorzieningen aanleggen en uitbreid/verbouw mogelijkheden.
Dat vinden gemeenten ook helemaal niet vreemd. Alleen maar verstandig. Zo ook goed kijken hoe de buren zijn en eventueel kennismaken en uitzoeken hoe zij aankijken tegen jouw (verbouw/paardenhoud) plannen...

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 11:06

joyce B schreef:
juist als je interesse hebt, is het belangrijk zulke dingen na te gaan. In elk geval bij serieuse interesse na een bezichtiging. Zo ben ik meerdere keren bij een gemeente geweest om na te gaan hoe het zat met bodemverontreiniging, bestemmingsplan of mogelijkheden voor vergunning voor paardenstallen en bijbehorende voorzieningen aanleggen en uitbreid/verbouw mogelijkheden.
Dat vinden gemeenten ook helemaal niet vreemd. Alleen maar verstandig. Zo ook goed kijken hoe de buren zijn en eventueel kennismaken en uitzoeken hoe zij aankijken tegen jouw (verbouw/paardenhoud) plannen...

Gemeente e.d. is ook al allemaal uitgezocht, rechtstreekse buren zijn ook al bezocht en fruitteler gaat ook zeker bezocht worden. Ik vraag hier alleen maar naar "extra info"... Hoe meer, hoe beter!

Bedankt voor de reacties dus, maar zou graag echt iets horen van mensen met ervaring en geen adviezen meer om gemeente en buren te gaan vragen (dat is namelijk al gebeurd / gaat nog gebeuren)!