Kippengaas voor afzetten weide?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

suusiesu

Kippengaas voor afzetten weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 18:15

Ik ben onze weiden aan het herindelen en ik vroeg me het volgende af:

Ik heb 2 opties: 3 draden spannen (voor de shet moeten het er 3 zijn...) of gaas spannen langs de weipalen en alleen aan de bovenkant een stroomdraad.
Zelf ben ik wel een voorstander van het gaas, want dat zit nu al op sommige palen en ik heb veel ervaring met shets die onder draad door kruipen hoe laag het ook zit!

Maar... ik heb van dat dikke gaas niet voldoende voor alle weien, kan ik daar ook kippengaas voor gebruiken? Daar heb ik nog heel veel van liggen namelijk!

deborahloves

Re: Kippengaas voor afzetten weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:01

Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je wel de scherpe randen eraf halen, en 1 draad erboven doen voor het geval dat...

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:35

ik denk dat alleen de bovenkant stroomdraadje te weinig is. lekker hangen in het gaas is een heerlijk iets als je shet bent, dan liever een paar extra stroomdraadjes

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:46

Als ik jouw was zou ik voor stroomdraadjes kiezen, want shetlanders willen inderdaad wat truus1970 al zei, er wel lekker tegen aan hangen.

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 21:55

ow dat is een goede tip, wist niet dat ze dat deden. Heb wel shetlanders gezien die er alsnog dwars doorheen liepen (draadjes), dus dacht ik dat gaas beter was. Maar dit is zeker een behulpzame tip!

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:24

Ik zou er wel rekening mee houden net als al eerder gezegt dat shets er graag tegen aan hangen of er nog wel eens tegen aan willen gaan schuren. zelf ben ik niet zo'n voorstander voor gaas bij een weide aangezien ze er in vast kunnen komen te zitten met hun benen (is op mijn oude stal wel eens gebeurd, is gelukkig goed afgelopen) maar ik denk dat je daar met kippen gaast niet zo'n last van hebt :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:12

Je kunt best kippengaas gebruiken,dan zou ik er een enkel stroomdraadje voorlangs doen zodat ze niet gaan duwen tegen het gaas.Onze shet ging vroeger onder alle stoomdradan door,het maakte hem niets uit of er stroom op stond.Ik heb geen shet meer,maar als er wel weer een komt neem ik ook gaas.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:22

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:26

Ik heb schapengaas (zat er al) en daarvoor stroomdraden
Drie draden zijn hier te weinig. Mijn shet heeft nu ook een enorme vacht en ik weet zeker dat hij geen stroom voelt.

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 11:28

ja volgens mij bedoel ik ook schapengaas als ik het zo zie :o, heb het even opgezocht en kippengaas is met zeshoekjes ofzo? Maar ik heb gaas met vierkantjes.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:32

ik heb ooit de wei afgezet met kippengaas en 2 stroomdraden...
geloof het of niet maar er was een shet die tegen het gaas opklom en zich erover heen liet rollen...heb met verwondering staan kijken!!
mijn keus is nu dus van die schapennetten met stroom erop of 4 a 5 stroomdraden...
dan weet ik zeker dat het niet binnen een week is gesloopt!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:42

Bij mijn tuin afschijding hebben we het gaas ook tussen balken geklemt.
Mijn shettenvriend drukte het gaas gewoon omhoog en ging er onderdoor (nu verleden tijd).

Gelukkig heb ik geen wegloper en blijft hij netjes in de tuin om het gazon kort te maaien.

djingo3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:31

ik vind gaas helemaal geen goed idee
aangezien ik vaak genoeg gezien heb dat paarden en pony's er vast in gezeten hebben
maar als je t toch gebruikt zal ik net als iemand hier al zei idd de scherpe kanten er van af halen