Ik ben op zoek naar wat jullie willen...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

In welke provincie zoek jij een rusthuis/revalidatiestal?

Drenthe
6 (4%)
Flevoland
6 (4%)
Friesland
8 (5%)
Gelderland
18 (12%)
Groningen
1 (0%)
Limburg
7 (5%)
Noord-Brabant
18 (12%)
Noord-Holland
17 (12%)
Overijssel
18 (12%)
Utrecht
10 (7%)
Zeeland
8 (5%)
Zuid-Holland
23 (16%)

Totaal aantal stemmen: 140

lien_87

Ik ben op zoek naar wat jullie willen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 16:33

Om wat ideeen op te doen voor een eigen bedrijfje heb ik jullie mening nodig.
We zitten nog in de 'brainstorm fase' dus erg gedetailleerd kan ik nu niet zijn.

Het idee is nu om iets van een rusthuis/revalidatie stal op te zetten (of een beetje van allebei), omdat ik het idee heb dat daar wel vraag naar is.

Mijn vraag aan jullie: Stel je hebt een oud of geblesseerd paard zou je die dan in een rusthuis zetten of vind je dit zonde van je geld? Het gaat dan om volpension en ook paarden die tijdelijk op rust moeten zijn welkom.

Wat zou je dan graag zien bij zo'n bedrijf, welke service wil je dat er geboden wordt?

En voor de poll: In welke provincie zou jij deze faciliteiten willen?

edit: Wat zou je er dan maximaal voor uit willen geven, en wees dan wel reeel graag, een bedrijf moet ook enigzins winstgevend zijn ;)
Laatst bijgewerkt door lien_87 op 31-01-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

WenMLove

Re: Ik ben op zoek naar wat jullie willen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:36

In (de kop van) Noord holland!
daar is er geen volgens mij!

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:38

Noord-holland ! Erg schaars.. of je moet als nog 200 euro per maand neerleggen. Kan je net zo goed zelf voor je paard zorgen, naar mijn idee :)

Leuk idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:40

Noord holland! Vooral omdat het daar erg weinig is. :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:41

Regio groningen/drenthe en als je dan handig bent ga je net over de grens in duitsland zitten. Kun je veel scherpere prijzen bieden omdat de grond veel goedkoper is daar. Ik zou er namelijk enkel in geinteresseerd zijn als het veel goedkoper is dan de reguliere pensionstal. Qua faciliteiten zou ik graag een situatie zoals bij een opfok geboden wordt, veel buiten staan en als ze binnen moeten, in een groepsstal. Kan paardlief op een zo'n natuurlijk mogelijke manier zijn laatste jaren slijten. Verder hoef ik geen faciliteiten. Hoogstens mogelijkheid tot individuele stalling bij medische problemen (alhoewel ik geloof ik niet zo gek veel zou dokteren bij een oud diertje, heeft hij denk ik meer ellende van dan voordeel).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:45

Provincie Utrecht

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:48

lien_87 schreef:
Om wat ideeen op te doen voor een eigen bedrijfje heb ik jullie mening nodig.
We zitten nog in de 'brainstorm fase' dus erg gedetailleerd kan ik nu niet zijn.

Het idee is nu om iets van een rusthuis/revalidatie stal op te zetten (of een beetje van allebei), omdat ik het idee heb dat daar wel vraag naar is.

Mijn vraag aan jullie: Stel je hebt een oud of geblesseerd paard zou je die dan in een rusthuis zetten of vind je dit zonde van je geld? Het gaat dan om volpension en ook paarden die tijdelijk op rust moeten zijn welkom.

Wat zou je dan graag zien bij zo'n bedrijf, welke service wil je dat er geboden wordt?

En voor de poll: In welke provincie zou jij deze faciliteiten willen?

Ik heb gekozen voor de provincie Friesland omdat ik daar woonachtig ben, dus vrij logisch denk ik. Ik zou het er wel voor over hebben om mijn paard naar een rusthuis te brengen maar dan moet de prijs wel redelijk in verhouding zijn tot wat je er voor krijgt. Ik zou dan ook graag zien dat mijn paard als het even kan zo veel mogelijk buiten staat, kwalitatief hoogwaardig voer (in mijn geval kuilgras) krijgt. En verder natuurlijk mooi formaat box etc. maar dat lijkt me dat je dat sowieso wel wilt realiseren. ;)
Wat betreft de revalidatie zou je kunnen denken aan iets in de vorm van aquatherapie. Daar zou ik graag de mogelijkheid toe willen hebben dat te kiezen als mijn paard zou moeten revalideren.
Hoop dat je hier wat mee kunt! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:51

Flevoland, daar zit niets, maar ja dat wordt ook best duur denk ik, want volgens mij is de grond best prijzig.
En ik denk dat de prijs daar ook afhankelijk van is, en wat er geboden wordt, maar als mijn paardje gewoon lekker het land op kan, stalletje voor 's nachts en zijn jaren mag slijten en gewoon voer krijgt, dat 100-150 euro wel reeel is.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:57

Ik hen Zuid Holland gekozen omdat ik daar woon :o .

Wat ik graag zou willen als mijn paardjes op een pensioen stal zou stallen is een stal met uitloop dat ze zelf kunnen beslissen of ze binnen of buiten willen staan. Nu kan ik me voorstellen dat dit niet altijd haalbaar is. (al komen mijn paarden nooit meer in een dichte stal) even over het algemeen gezien vind ik het wel belagnrijk dat ze elke dag buiten komen. Ook in de winter! Genoeg maatjes om zich heen, dus lekker veel andere paarden. Genoeg hooi over de hele dag (het liefst onbeperkt). Dat ze lekker veel aandacht krijgen. Al zou ik het niet verkrijgen om mijn paardjes op een pensioenstal te stallen en niet minimaal 4 keer in de week langs te gaan :o.

De prijs vind ik moeilijk te bepalen.. Ik denk rond de 150,-?

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:59

Ik denk eerlijk gezegd dat er ook veel vraag naar is en dan vooral naar goedkopere vormen van rusthuizen.
Bij de pensionstal waar mijn paard staat, hebben ze tevens een rusthuis.
Daar komt je paard 24/7 buiten en dat kost 100 euro per maand.
Het is een kleinschalig rusthuis. Ik gok op ongeveer 15-20 paarden.
De paarden die er staan komen vanuit heel nederland.
De stal bevindt zich tegen de grens van belgie en limburg nog net in brabant,
maar er staan zelfs paarden die van mensen zijn die helemaal bovenaan in nederland wonen.
Maar weinig eigenaren komen echt uit de directe omgeving.
Daaruit maak ik op dat er waarschijnlijk vraag zal zijn naar meer rusthuizen en dan voor een gangbaar tarief.
Zelf zou ik er alleen voor kiezen om mijn paard op een rusthuis te zetten wanneer deze in mijn directe omgeving zit.

Edit:

Wat ik van belang zou vinden bij een rusthuis is dat het op basis van volpension is,
dat ik naar mijn paard mag komen wanneer ik wil (uiteraard wel op normale tijden) zonder afspraak
en dat ik het gevoel heb dat deze mensen op een goede manier met mijn paard omgaan.
Ik zou er neit meer dan 100 euro per maand voor willen betalen.
Laatst bijgewerkt door LynnLinkan op 31-01-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:02

LynnLinkan schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat er ook veel vraag naar is en dan vooral naar goedkopere vormen van rusthuizen.
Bij de pensionstal waar mijn paard staat, hebben ze tevens een rusthuis.
Daar komt je paard 24/7 buiten en dat kost 100 euro per maand.
Het is een kleinschalig rusthuis. Ik gok op ongeveer 15-20 paarden.
De paarden die er staan komen vanuit heel nederland.
De stal bevindt zich tegen de grens van belgie en limburg nog net in brabant,
maar er staan zelfs paarden die van mensen zijn die helemaal bovenaan in nederland wonen.
Maar weinig eigenaren komen echt uit de directe omgeving.
Daaruit maak ik op dat er waarschijnlijk vraag zal zijn naar meer rusthuizen en dan voor een gangbaar tarief.
Zelf zou ik er alleen voor kiezen om mijn paard op een rusthuis te zetten wanneer deze in mijn directe omgeving zit.

Dit klinkt inderdaad wel goed voor een rusthuis en betaalbaar!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:04

Betaalbaar is vaak heel belangrijk, omdat de mensen die hun paard met pensioen laten gaan toch wel grag een rijpaard erbij willen hebben, en dat is natuurlijk erg duur anders.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:05

Revalidatie vind ik wel een goed idee, ik zou zelf nm niet weten waar ik alle tijd vandaan moet halen als mn paardje echt een zware blessure op zou lopen.. Qua plaats kies ik dan noord brabant, een beetje in de buurt is wel makkelijk ;)

Voor een rusthuis zou ik niet snel kiezen, dan laat ik mn paardje liever staan waar ze nu staat, daar kan ze ook hele dagen naar buiten.. Qua kosten maakt het nm niet veel uit, in pension of een rusthuis en ik hou haar graag bij me, ook als ze oud is en niet bereden kan worden. Of er moet een perfecte stal dichterbij zijn, maar hoeft van mij geen rusthuis te zijn..

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:11

Ik sta op een stalling waar ik gewoon alles zelf moet doen. Als ik dan mijn kosten ga samentellen (zonder stalling, dus enkel eten, strooisel voor stal, hooi) , kom ik toch vaak richting 100€. Oudere paarden vragen vaak aangepaste voeding, wat het ook net iets duurder maakt. Dan tel ik er nog geen dierenarts, hoefsmid of tandarts bij.

Als ze in een open stal zouden komen op wei, zal het iets goedkoper worden omdat strooisel wel prijzig is. Maar het is voor een onderneming toch de bedoeling om er een voltijdse job van te maken, dat veronderstel ik toch tenminste. Dan denk ik dus dat 100€ per paard niet realistisch is.. En de meeste mensen hebben voor een paard op pensioen nu eenmaal niet veel geld over..

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 17:14

Het hele jaar door naar buiten staat uiteraard boven aan mijn lijstje hoe kan je paard anders van zijn oude dag genieten...
Ik heb zelf een diploma para-veterinair dus vandaar dat revalidatie paardjes mij ook erg leuk lijkt, deze prijzen zullen dan waarscijnlijk wel iets hoger liggen want die paarden hebben veel meer persoonlijke aandacht nodig (denk aan stappen, afspuiten, controle dierenarts)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 17:16

Bloempjeh_ schreef:
Ik sta op een stalling waar ik gewoon alles zelf moet doen. Als ik dan mijn kosten ga samentellen (zonder stalling, dus enkel eten, strooisel voor stal, hooi) , kom ik toch vaak richting 100€. Oudere paarden vragen vaak aangepaste voeding, wat het ook net iets duurder maakt. Dan tel ik er nog geen dierenarts, hoefsmid of tandarts bij.

Als ze in een open stal zouden komen op wei, zal het iets goedkoper worden omdat strooisel wel prijzig is. Maar het is voor een onderneming toch de bedoeling om er een voltijdse job van te maken, dat veronderstel ik toch tenminste. Dan denk ik dus dat 100€ per paard niet realistisch is.. En de meeste mensen hebben voor een paard op pensioen nu eenmaal niet veel geld over..

Mijn vriend houdt gewoon zijn baan, het paarden gebeuren wordt dan wel mijn ding en zal ook kleinschalig blijven. Ik moet natuurlijk wel gewoon uit de kosten komen. Op deze manier moeten de kosten vrij laag kunnen blijven maar 100 euro is wel echt de ondergrens..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:19

dat je niet lager dan 100 kan gaan lijkt me vrij logisch! En lijkt me dat de DA kosten gewoon voor de rekening van de eigenaar blijven.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:19

eerlijk gezegd zou ik daar niet mijn geld aan uitgeven, maarja ik ben natuurlijk ook nog jong zonder vaste baan, dus vind ik zoiets al snel te veel.
zou ik er later wel voor kiezen, dan zou ik er niet heel veel geld aan willen uitgeven ong. €120,00 ofzo.
Omdat je zelf niet meer echt iets met het paard kan doen en hij eigenlijk maar zijn laatste dagen daar staat.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:24

ik zou er zo'n 100 tot max. 120 euro per maand voor over hebben, om mijn paardje op rust te zetten voor pensioen. Heb gekozen voor overijssel, omdat hier je paarden 24/7 buiten houden erg moeilijk/niet mogelijk is, als je zelf geen grond hebt. En vind het ERG belangrijk dat bij revalidatie voldoende weidegang mogelijk is en dat bij pensioen paarden hele dagen naar buiten kunnen (swinters snacht eventueel binnen). Ook moeten de paarden in koppels/groepen gehouden worden.

Las al eerder de tip om net over de grens in duitsland te gaan zitten, vind dat een HEEL goede tip!!!
grond is veel goedkoper en je kan dan sneller een rendabel bedrijf opzetten!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:44

lien_87 schreef:
Bloempjeh_ schreef:

Mijn vriend houdt gewoon zijn baan, het paarden gebeuren wordt dan wel mijn ding en zal ook kleinschalig blijven. Ik moet natuurlijk wel gewoon uit de kosten komen. Op deze manier moeten de kosten vrij laag kunnen blijven maar 100 euro is wel echt de ondergrens..

Ik bedoel daarmee zeker niet dat je het moet doen hoor, lijkt mij een droomjob! Maar sommige paarden op oudere leeftijd zijn ook niet meer sterk genoeg om de hele nacht buiten te blijven. Het is misschien een enkeling, maar daar zou je in de kosten ook rekening mee moeten houden..
Mensen hebben niet veel geld meer over voor een paard waar ze 'niets meer mee zijn'. Jammer genoeg. Ik wil gewoon maar zeggen dat 100 mij echt weinig lijkt, maar dat ik aan de reacties hier merk dat de meesten er niet veel meer voor willen betalen.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:46

Ik zou er zeker niet te veel geld aan uit willen geven.. Dan gebruik ik hem/haar liever als weidemaatje ..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:51

Ik zou er ook niet teveel aan uit willen geven. Ik denk dat ik er max 75/100 euro aan uit zou willen geven. En dan zou ik wel de voorkeur hebben aan een loopstal met paddock zodat ze altijd kunnen bewegen. Weidegang vind ik van minder belang omdat mijn pony's snel dik worden en risico lopen op hoefbevangenheid. Ik zou dan wel zelf het voer willen betalen, zodat ze het voer krijgen wat ze gewend zijn. En voor hooi zou ik ook bij willen betalen, maar dan wel voor graszaadhooi.

SpringBreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:56

Ik zou dit wel willen in de regio Limburg.
Mijn eisen zouden dan zijn dat de paarden zowel in de zomer als winter van s 'morgens tot s'avonds op wei komen met een baal hooi of kuil en dat zij s'nachts op stal staan, s'morgens en s'avonds brokken gevoerd krijgen en s'nachts op stal ook hooi hebben.
Ik zou dan wel een poetsplaats willen hebben met koud water en een mooi omgeving om te wandellen. Ook zou ik wel iedere dag welkom willen zijn.
Ik zou hier 200 euro voor over hebben.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:06

sappho schreef:
ik zou er zo'n 100 tot max. 120 euro per maand voor over hebben, om mijn paardje op rust te zetten voor pensioen. Heb gekozen voor overijssel, omdat hier je paarden 24/7 buiten houden erg moeilijk/niet mogelijk is, als je zelf geen grond hebt. En vind het ERG belangrijk dat bij revalidatie voldoende weidegang mogelijk is en dat bij pensioen paarden hele dagen naar buiten kunnen (swinters snacht eventueel binnen). Ook moeten de paarden in koppels/groepen gehouden worden.

Las al eerder de tip om net over de grens in duitsland te gaan zitten, vind dat een HEEL goede tip!!!
grond is veel goedkoper en je kan dan sneller een rendabel bedrijf opzetten!

Ik woon vlak over de grens en heb hier paarden van andere mensen staan.
Wij houden dus alle kosten heel goed bij.
De paarden kosten hier toch echt ook 80 euro per maand.
Dit is dan biks met suplementen, hooi, stro, hoefsmid 1x per 8 weken, ontwormen en influenza/tetanus enten.
Op dit moment red ik het zelfs niet voor dat geld.
Wil je ook een vergoeding voor weidegang (ook de wei kost geld) en werk dat je verricht?
Dan kom je echt niet onder de 100 euro uit.
Ook hier in Duitsland niet.
Daarbij komt nog dat alle paarden haftpflichtversichert (wa verzekering) moeten zijn ook de paarden van een ander die bij jou op het erf lopen, wat uiteraard ook weer geld kost.

Wel is het natuurlijk zo dat grond en huis veel goedkoper zijn.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:08

Provincie Groningen/Drenthe :D
Hier omdat er heeel weinig zijn