eerdaags heb ik misschien een verzorgpony, en de eigenaar gaat me nog een paar dingetjes leren de basisdingen ken ik wel, maar wat zijn de kleine details waar je op moet letten ect?
neem de tijd voor alles en besteed veel aandacht aan het poetsen enzo, wees er voor het paard en niet alleen voor het rijden. zorg ook dat je alles netjes weer opruimd voordat je naar huis gaat.
1906
Geplaatst: 01-02-11 18:11
* Kom je afspraken na. * Kom niet alleen als het mooi weer is. * Doe geen stiekeme dingen. * Bied af en toe aan om spullen in te vetten. * Laat geen spullen rondslingeren. * Als je niet zeker weet of iets mag wat dan ook altijd vragen. * Kom niet alleen om te rijden, laat zien dat je ook aandacht besteed aan het verzorgen.
ga inderdaad netjes om met het geen je mag gebruiken: paard, spullen en vertrouwen van de eigenaar in jou. Als er iets gebeurt is met het paard meteen tegen de de eigenaar vertellen voordat iemand anders het doet en alles in overleg. Wees altijd eerlijk tegen de eigenaar, dit wordt meer op prijs gesteld dan een leugen die heel mooi klinkt. Verder wat hierboven al genoemd wordt.
de kleine details waar je op moet letten kwa verzorging? hmm... wat tips? als je je paard gereden hebt, laat hem dan niet bezweet in de kou staan. poets ook waar de singel zit, onder de buik dus. van lekker kriebelen bouw je een band op met je nieuwe pony na 't rijden verdient die wel een lekker snoepje (haha) bied ook af en toe hulp aan de eigenaar betreft mesten, of opruimen. vooral ook de dingen die hierboven staan genoemd! en ja, er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn...
veel plezier met je nieuwe verzorgpony!
xReetch
Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-11 14:44
het klinkt vast dom maar ehh: hoe doe je een halster aan en waar mag je de hoeven krabben?
Dit soort dingen zijn moeilijk uit te leggen via een forum. Misschien moet je dat soort vragen aan de eigenaar. Die wil het vast wel voordoen voor jou. Ik weet niet of je verzorgpony op een manege staat? Anders kan je iemand vragen die je af en toe een beetje wil helpen met dit soort dingen. Nog een advies, je kan ook les nemen en vragen of je instructeur je met dit soort dingen wil helpen
ja dat is waar hij staat op een manege en er lopen altijd wel mensen door stal, misschien van de zomer weer op rijden dus dan heb ik ook een instructrice waar ik dit soort dingen aan kan vragen, maar dan zal het al wel nietmeer nodig zijn