geel zand in bestaan de wei

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

geel zand in bestaan de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:49

Dit voorjaar willen we een deel van de wei omdopen tot paddock/rijbak. Het is een bestaande wei achter een woonhuis, dat geen bouwgrond is, maar landbouwgrond, dus niet voor bouwdoeleinden.

Nu is het zo dat je volgens mij niet zomaaar een vaste rijbak aan mag leggen. Maar als de vaste omheining al staat, enwe dus geel zand binnen die vaste omheining gaan leggen, mag dat wel. Ik weet dat je het simpel na kan vragen bij de gemeente, maar ik dacht, misschien is er hier iemand die het bij de hand heeft gehad. Ik hoef op het gemeentehuis nog geen slapende honden wakker te maken immers

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:52

Ik weet dat het niet overal mag. Natuurgebieden die vallen onder het Geldersch Landschap mag het zowiezo niet. Daarnaast moet je vergunning vragen voor het plaatsen van licht (lantaarns)

Je zou even op de gemeente site kunnen kijken, hier staan dit soort zaken ook vaak op!

Martje80

Re: geel zand in bestaan de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 19:55

licht komt er niet bij voorlopig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:32

Gewoon omhalen die hap en idd geen slapende honden wakker maken ;)
Zolang je het een paddock noemt en geen rijbak mag er een hoop.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:39

lol anders starten met prikpaaltjes en dik draad (geen stroom erop) langzaam aan de prikpaaltjes vervangen voor houten. Dan onderlijn stukje bij beetje vervangen voor hout.
Als ze vaak langsrijden zien ze steeds een stukje meer komen (kan je altijd het verhaaltje ophangen, het breekt steeds) Soms is langzaam aan minder opvallend dan in 1 x. Ik ken iemand die zo 1 klein stalletje had staan en ondertussen 7 van die dingen aan elkaar geschakeld. Er is uiteraard iemand geweest maar ze konden weinig meer doen omdat het te lang geduurd had voor ze gingen zeuren erover. Nu wordt het oogluikend toegelaten mits ze niet van kleur veranderd of meer bouwt. Lol ze heeft het volgende project al in de maak. Eerst plastic zeilen, dan houten wanden enz.

De honden lekker laten slapen, en langzaam aan die bak maken en idd altijd paddock noemen anders kunnen je paarden niet naar buiten in de winter :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:05

@dubbeldun: helaas is omhalen niet mogelijk, er hebben altijd 2 grote kippenschuren op gestaan, die deels begraven zijn :D

@bluestar: het is vanaf de weg niet zichtbaar, maar vanuit de milieu heli wel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:52

@karev: als er puin begraven ligt is het wijs om een doek tussen grond en zand te gebruiken.
Stenen hebben nl de neiging om omhoog te komen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 18:57

dat is een goeie, dat hebben we nu ook nl. Het is een wonder dat de ponys geen zweren hebben :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:32

Drenthe is volgens mij niet zo vreselijk moeilijk wat deze dingen betreft.
Misschien is er zelfs een agrarisch bouwblok omdat er kippenschuren opgestaan hebben? Of is er een bestemmings(plan) wijziging geweest in tussentijd?

Wij dachten ook niets te mogen in het weiland, maar omdat de rest van ons erf bos is en we daar niet mogen uitbreiden/nieuwbouw plegen vanwege die bosbestemming, mogen we dus gewoon op agrarische grond, dwz het weiland, bouwen, beginnend binnen 50 meter van het oude deel van het huis.
Als je het aan legt, en men komt handhaven, heb je grote kans dat wanneer je alsnog een vergunning aan vraagt je die ook krijgt. Of je moet al te dicht op je buren je bak hebben geplaatst (ivm overlast)