Gezocht: lange vork voor mini-shettenmest op zaagsel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Gezocht: lange vork voor mini-shettenmest op zaagsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 00:32

Mestboys hebben we al, met kinderharkje van het tuincentrum. Een schep hebben we ook. Zaagselvorken liggen al aan de kant, zowel met als zonder bakje, zowel van staal of van plastic want daar kiepert álles doorheen, of juist helemaal niks. Dus zijn we nog altijd op zoek. Naar de Perfecte Zaagselvork. Mét lange steel, waar wel het zaagsel, maar niet de mini-keutels doorheen vallen. Zodat we niet de hele tijd voorover hoeven te bukken als we de mestboy gebruiken. Wie o wie heeft de perfecte tip?

nynke55

Re: Gezocht: lange vork voor mini-shettenmest op zaagsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:14

Een stukje volieregaas op de vork maken?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:22

Dit volg ik even......... gelukkig staan ze hier niet op stal (wel een schuilstal die dicht kan, achterin ligt nu dagelijks stro) maar ik heb dus ook zo'n shet die van die fijne kleine keutels legt. Als je geluk hebt plakt het allemaal nog aan elkaar en is het alsnog een soort van mestbal, maar heel vaak zijn het allemaal afzonderlijke kleine keuteltjes :( Zó vervelend!

Meestal liggen die keutels gewoon op 't land, ik heb zo'n simpele graanschep en een simpele hark en daarmee mest ik het land altijd uit. Dan gebruik ik de schep als 'hark' en 'veeg' ik alle kleine keutels bij elkaar, daarna schuif ik 't met m'n voet op de schep.
Gaat om een shet van zo'n 90 cm. de rest is wat groter, maar die sch*ten tenminste normaal, en niet in die kleine keutels.

San87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:23

Mijn vader maakt zulke dingen altijd zelf van hout en/of metaal. Misschien heb je iemand in je omgeving die dit ook kan?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:38

aardappelvork al geprobeerd?

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:48

Paardenvijgvork???
Bij een aardappelvork staan de tanden verder uit elkaar dan bij een vijgenvork, maar wel dichter dan bij een mestvork.
Ik gebruik voor de strostal de aardappelvork en voor de stropellets-stal de paardenvijgvork.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:58

Mestvork?
Een mestvork gebruik je om een mesthoop te ruimen of om te zetten.
Je bedoeld waarschijnlijk een stalvork, zoiets als deze: http://shop.hbhorses.be/index.php?main_page=product_info&products_id=302
Die heb je in metalen uitvoering en kunststof.

Je moet ook niet gaan zeven met stro of zaagsel, maar de vork voor de drollen leggen, op het stro of bedekking en een beetje "bibberend" de drollen voorwaarts op de vork brengen.

Zo doe je dat, en niet anders.
Wij gebruiken overigens dezelfde (metalen) stalvork als je op het filmpje ziet.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 02:33

Die stalvork staat bij ons (Limburg) in de winkel onder de naam paardenvijgvork, kun je nooit missen!