Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lis_Jolien schreef:Mijn shetlanders zijn 1.05m en 1.07m hoog en er mogen bij mij geen meiden op die groter zijn dan 1.60m of zwaarder dan 45kg... Vooral voor een jonge pony moet je oppassen omdat zijn rug(en de rest van zijn lijf) nog niet volgroeid zijn!
Nu even 'on-topic'. Ik denk dat je met 15x30 misschien beter uitkomt omdat je dan 2 gelijke voltes kan maken. Dus 2 voltes naast elkaar met een diameter van 15m...
lottex schreef:Ik zou volgend jaar ook in mijn wei een paddockje aanmaken voor mijn shet,
maar omdat mijn weide niet zo heel groot is, zou ik graag een 'iets kleiner' paddock willen.
Had gedacht aan 10 x 20m ofwel 15 x 15 m, wat vinden jullie?
Het is niet echt de bedoeling om in te gaan rijden, gewoon: losgooien,logeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, wat spelen, vrijspringen en eventueel langelijnen (maar dat laatste kunnen we net zo goed langs de weg doen)
_suus19_ schreef:15x30 lijkt me minimaal nodig voor shetjes als je er ook in wilt rijdenMaar als je ooit een groter paard neemt, omdat je erachter komt dat je toch graag wilt rijden en shetjes van 90 cm wel erg klein zijn, is 15x30 wel erg klein en krap.. Dan kan je misschien beter als je toch bezig bent meteen een 20x40 bak aanleggen, die je altijd nog met tijdelijke paaltjes/lintje kleiner kunt maken..