paard verzekeren tegen dierenarts kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

paard verzekeren tegen dierenarts kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 11:19

hallo,
wie heeft hier ervaring met je paarden verzekeren tegen dierenarts kosten?
hoe duur is dat en wat wordt ervan vergoed? ook inentingen enzo? en heb je dan een eigen risico?


Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:23

Inentingen worden niet vergoed.
Wormen kuren ook niet.
Ik heb een eigen bijdrage van 50e.
Maar het beste kun je even een verzekerings maatschappij opbellen en vragen om informatie.
Ze sturen het meteen op en heb je het de volgende dag al in huis.
Ik ben bij de amev verzekerd maar je kunt ook een andere verzekerings maatschappij nemen.

Telnr van de amev is:051 3636126

Succes

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:36

Ik heb mijn paarden bij Interpolis verzekerd. Is aanzienlijk goedkoper dat de Amev, alleen is het hier niet mogelijk om je paard terug te kopen als je hem/haar aan de verzekering hebt overgedragen...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:41

Er is al veel overgeschreven op bokt.
interpolis schijn tgoed te zijn

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:42

Paar jaar geleden had ik zo'n verzekering. Kosten toen (1999?) ongeveer 750 gulden per jaar, op een paard verzekerd voro 6.000 gulden waarde.
Ben met dat paard elk jaar wel eens uitgebreid 'te klinieken' geweest, maar nooit waren de kosten hoger dan de verzpremie.
Heb mijn verz toen opgezegd.
Het risico van eventuele noodoperaties draag ik nu zelf. Ik kan overzien dat ik dat financieel overleef. Zou dat niet zo zijn, zou ik mijn verz hebben gehandhaafd, overigens.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:07

Ik heb Des niet voor ziektekosten verzekerd. Ik heb haar relatief goedkoop kunnen kopen, en bovendien ken ik haar achtergrond. Er was nog nooit een d'arts bijgeweest. Natuurlijk is het een risico, mocht er iets gebeuren mag je het zelf ophoesten, maar ik vind dat je altijd een zeker bedrag achter de hand moet houden. Ook je auto of wasmachine kan kaduuk gaan...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:09

Over een poosje is het hiermee gebeurd!

Kan lang niet uit voor de verzekeraars.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:15

Ik heb mijn paard verzekerd bij Fairmouth, en heb een eigen risico van 100 euro, de kosten daarboven worden dus vergoedt, intingen enzo worden niet vergoed volgens mij door geen enkele verzekering. Voor de verzekering voor ziektekosten betaal ik rond de 130 euro per jaar en voor ongevallen en dood ect. betaal ik 95 euro per jaar dus bij elkaar 220 euro. De premie hoeveel je moet betalen is afhankelijk van het bedrag waar je je paard voor hebt verzekerd.

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:47

Ik heb ze nergens voor verzekerd, van de premie die ik elk jaar zou moeten betalen kan ik jaarlijks een leuk veulen kopen.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:49

Ilindra schreef:
Ik heb ze nergens voor verzekerd, van de premie die ik elk jaar zou moeten betalen kan ik jaarlijks een leuk veulen kopen.


daar ben ik het 100% met je eens illindra

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:50

Rowan is wel verzekerd, ons vorige paard kreeg bij de nieuwe eigenaar een heel ernstig ongeluk en leeft alleen nog omdat de tienduizenden euro's werden opgehoest door de verzekering. (die overigens ook de dader aangeklaagd heeft). Natuurlijk hoop je dat zoiets nooit gebeurd, maar wij hebben de schrik er inzitten en dus verzekeren we hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers