In november hebben we 4 nieuwe paddocks aangelegd.
Omdat het daarvoor telkens te nat was kon het niet eerder.
En tijdens de vries was het ook niet optimaal.
Nu hebben we de kleibodem afgegraven tot de harde laag en daaroverheen zand gegooid.
dit is zo'n 2 weken goed gegaan, totdat de vries uit de grond was, en de sneeuw ontdooit.
Omdat de klein over het gehele land en dus ook onder de paddocks, verzadigd is van al het water
loopt dit niet meer weg.
Nu staan de paarden in natte paddocks (wel zand paddocks is geen klei ingevoegd) maar dit is natuurlijk niet optimaal.
Ook omdat het land naast de paddocks helemaal aan puin is, ivb het op en aanrijden van het zand, de kraan, sjovel, enz..
Nu zat ik te denken om het toch nog te draineren.
het nadeel is alleen dat de dichtsbijzijnde sloot helemaal achter in het land is, en ongeveer een afstand van 100 m is.
Dus bij eventuele drainage moeten we de 2 weilanden achter de paddocks ook draineren.
Om de hoeveel meter zou je drainage aanleggen, ik heb me laten inlichten om de 3 of 5 meter.
En is het mogelijk om de paddocks nog te draineren zonder dat het zand zich weer met de klei mengt.
of moet de paddock weer opnieuw afgegraven worden?
Dit word allemaal gedaan als het water gezakt is (hoop maar,april) voor het weideseizoen, zodat we in ieder geval gras kunnen zaaien op het land wat niet meer bruikbaar is momenteel.