Van het voorjaar wil ik een nieuwe bodem laten leggen in de rijbaan.
De rijbaan word als eerste helemaal afgegraven, vervolgens word er drainage aangelegd. maar dan, moet er zand in.
Ik ben me nog aan het orrienteren over welk zand ik er het beste in kan doen. En of ik er eventueel ander materiaal doorheen kan doen (bijv. kokosvezel, tapijtvezel, enz.)
Nu zou ik graag van jullie willen weten wat je in je rijbaan hebt. en wat je in mijn situatie zou doen.
Mocht het lukken eventuele websites en kostenplaatjes.
Wij hebben het op de pensionstal door Jan Huzen laten doen. Hij haalt vlokken bij Zorgdrager weg. Poly vlokken zijn dat. En je kunt kiezen tussen licht en donkere vlokken. Ze verkopen daar ook speciaal zand voor rijbanen dacht.
ik volg even, bij ons wordt begin van de zomer ook een rijbak gemaakt, maar over het zand zijn ze het niet eens ( zand is zand volgends de boer)
tine10
Geplaatst: 19-01-11 16:15
Hangt er ook heel erg vanaf wat je wilt gaan doen en hoe sterk je paard/ pony is. Ik heb jarenlang alleen woudzand in de bak gehad. Ideaal.
Maar toen kwam er een kleine pony bij, die ook voor de wagen loopt. Voor hem was de bak snel te zwaar. Daarom hebben we nu houtsnippers (megatop bodem, dus geen schillen of schors!!) door/over het zand en dat werkt heel goed. Gekocht bij Houtvezelhandel De Wit in Oudewater. Kostte voor 1 volle container 1050 euro.
Zand is zand klopt niet, je hebt heel veel verschillende soorten. Als je de verkeerde hebt, gaat je paard glijden!
Hier hebben ze door het zand afgestorven hout zitten, ook van Megatop. Echt een top bodem, blijft altijd droog (zelfs met dit weer hebben we een hele mooie droge bak ).
ingeeusa
Geplaatst: 19-01-11 16:41
tine10 schreef:
.
Zand is zand klopt niet, je hebt heel veel verschillende soorten. Als je de verkeerde hebt, gaat je paard glijden!
Oh ik weet het heb al wat dingen opgezocht en er zit heel veel verschil in. nu moet ik dat alleen nog aan hun duidleijk maken! ze willen ook wel wat goed is voor de paarden maar dat moet dan wel duidelijk uitgezocht zijn ( dat is mijn taak nu dus)