Paard alweer uitscheren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lourdeswater

Paard alweer uitscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:06

Mijn paard is enkele maanden geleden geheel uitgeschoren .
Nu is hij na het werken weer drijfnat en zeker op zijn hals .Behoorlijk dik haar op zijn hals.
Moet ik nu weer gaan uitscheren?

Zijn verdere lichaam is OK?

Is dat bij jullie paard ook zo?

Zeelien

Re: Paard alweer uitscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:09

Ikheb mijn paard gisteren geschoren , was ook weer na de 1e keer in oktober weer erg dik .
Dus hoeft opzich nergens iets mee te maken te hebben hoor ken er tientallen die er last van hebben :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:11

Dan heeft hij het dus blijkbaar koud! Die van mij blijft het hele seizoen kort in het haar. Of het echt verstandig is om nog een keer te scheren weet ik niet.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:17

marjolein_el schreef:
Dan heeft hij het dus blijkbaar koud! Die van mij blijft het hele seizoen kort in het haar. Of het echt verstandig is om nog een keer te scheren weet ik niet.

Nou dat weet ik niet precies , ik ben de laatste die mijn paardje kou laat lijden, wat het ook moet kosten. Bij mijn paardje lag het dus echt niet aan dat hij het koud had hoor ;)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:43

als paarden geschoren zijn hebben ze altijd een deken
aan om warm te blijven maar ook voor dat hun haar niet
of bijna niet groeit meschien een hals erbij kopen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:16

Als je niet scheert en deken afhaalt komen ze veel minder dik in de haren.
Ik geloofde dat eerst ook niet samen met een aantal andere maar heb het met eigen ogen gezien en ben nu helemaal klaar met dekens.
Als je dat doet moet ik er wel bij zeggen dat je paard voldoende ruwvoer moet krijgen en mogelijkheid tot bewegen, als hij dus in een box staat heeft dat geen enkele zin want dan kan hij zich niet warmhouden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:22

Mijn paard is een paar maand terug ook geschoren, maar zat nu alweer zo dik in het haar dat ze vandaag weer geschoren is. Het is gewoon veel te lastig met rijden dat ze zo enorm zweet want het duurt uren voordat ze weer droog is. Ik laat ze na het rijden weer buiten maar als ze zo zweet dan moet ze eerst weer een tijd binnen staan om op te drogen. Daarom heb ik besloten dat ze vandaag weer geschoren is en dat bevalt mij stukken beter.
Mn andere paard scheer ik nooit, die heeft nooit een hele dikke vacht.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:36

Ik heb haar 18 oktober voor de eerste keer geschoren en daarna 20 december weer.

Was niet meer te doen met rijden, het haar was driedubbel terug gekomen leek wel. Nog erger als voorgaande jaren. Ik moet altijd 2x scheren. 2e keer meestal eind december, begin januari en dan blijft het weg tot de zomer, zeg maar.

Ze staat uiteraard wel met deken op.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:38

Ik ga 'm volgende week voor de 3e! keer scheren.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:28

Mijne heb ik een tijd geleden voor de 3e keer geschoren. Nu is het haar in zn hals ook al terug goed dik, waardoor zn nek ook altijd kletsnat is. De rest van zn lichaam is nog goed. Denk eraan om binnen 2 weken ofzo zn nek en hoofd nog eens te scheren (paard staat in buitenbox, en heeft genoeg dekens op)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:08

Ik scheer hartje winter soms wel elke maand. Vorige week heb ik Marengo ook weer gedaan.

Ik zal hem dus gewoon nog een keertje scheren. Helemaal als hij zo loopt te zweten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:45

Kennis van mij heeft laatst ook zijn paard weer helemaal geschoren, was ook wel flink nodig met dat dikke pak. Kan geen kwaad lijkt mij, mits je natuurlijk zorgt dat je hem warm houdt. Paard is meteen weer flink fanatiek met rijden (niet dat het daarom moest gebeuren hoor).

Candylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:22

Iemand bij ons op stal heeft 2 weken geleden haar pony nog geschoren...die had nog een complete suuuuper dikke wintervacht.. die is nu behoorlijk 'kaal'

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:06

Je kan een wintervacht voorkomen door er op tijd een deken op te doen, en anders pas je paard te scheren in november dan heb je grote kans dat je van het voorjaar niet weer hoeft te scheren.