Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Donja schreef:Kan me voorstellen dat de voordelen opwegen tegen het adres waar je nu staat. Vooral als je wedstrijden rijd is het prettig om te kunnen trainen/rijden wanneer je wilt. Ook voor je paard is het prettig om zijn benen te kunnen strekken op de paddock.
Veel plezier op je nieuwe plek! Waneer verhuis je?
bosefoso schreef:goede beslissing!
ik heb 2 maanden geleden de stap genomen. 24 uur per dag buiten en alles in eigen beheer.... na een vol pension stalling, waar alles is. zag er gruwelijk tegen op, maar ben zo blij!
succes en veel plezier!
Miepie1980 schreef:bosefoso schreef:goede beslissing!
ik heb 2 maanden geleden de stap genomen. 24 uur per dag buiten en alles in eigen beheer.... na een vol pension stalling, waar alles is. zag er gruwelijk tegen op, maar ben zo blij!
succes en veel plezier!
Ik heb net 2 weken terug de beslissing andersom genomen. Van 24/7 buiten en in eigen beheer naar vol pension.
Ben zo opgelucht dat ik dat gedaan heb, nu heb ik echt tijd om leuke dingen met haar te doen en niet alleen maar druk te zijn met mesten, omweiden, hooien enz.
Heb wel een stalling gezocht waar ze elke dag van 's ochtends tot 's avonds buiten komt.
TS: denk dat je een goede beslissing heb genomen. Je paard kan nu heerlijk naar buiten en jij hebt de voordelen van een goede bak.
Daar weegt een stukje extra rijden voor mij wel tegen op.
smulletje schreef:Gelukkig allemaal positieve reacties! Ik hoop ook echt dat we het er enorm naar onze zin hebben. Maar toch vind ik het ook heel spannend die laatste 1,5 weekIk vind het heel raar dat ik daar straks niet meer zal komen. Het is alleen wel jammer dat ik door de eigenaresse niet meer aangekeken wordt terwijl ik ze toch overal van op de hoogte gehouden heb en overal eerlijk in geweest ben....
Waarom ga jij verhuizen MightyJoe? en wat maakt voor jou het verschil?
Amalarab schreef:Lijkt me logisch om te verhuizen als je paard 24/7 binnen stond en nauwelijks ruwvoer at..![]()
Hoe goed je ook op kon schieten met die oude pensioneigenaren, op het moment dat je verhuist is er toch altijd iets van wrevel. Wel jammer natuurlijk.
Veel plezier op je nieuwe plek, ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt en hopelijk volgen er meer!![]()
(en passen de oude pensioneigenaren hun stalbeleid aan)
MightyJoe schreef:Ik ga verhuizen omdat ik de laatste idee het gevoel heb dat mn paard niet genoeg hooi krijgt.. want de vrouw die daar woont vind 1,5 plakje wel genoeg.. de shetlander van haar krijgt 1 plakje dus dat klopt al niet. Mijn paard is een paard van 1.65. En ze worden alleen sochtends en savonds gevoerd. voor de rest is er van de dag niemand dus geen toezicht. En hij zuigt soms lucht, en ik wil hem dus geen luchtzuigband om doenen als het erger word zei ze dat hij toch maar zon band om moet en daar ga ik niet aan beginnen. en daarbij is het 10 minuten met de auto ( ik ben 15 dus ik moet steeds gebracht worden ) en de bak is klein.. het is geen pension stal ik ben dus ook de enige die er staat en haar 2 pony's maar zei doet niks met haar pony's dus ik ben altijd alleen op buitenrit enzo terwijl ze me beloofde om vaak met zn 2 te gaan.. en tja er is nu een pensionstal voor mijn huis! Ik kan heen wanneer ik wil, goede bak, meer mensen, 4x per dag worden ze gevoerd, je mag zelf weten wanneer ze naar buiten mogen en er is altijd toezicht. dus dit is veel makkelijker/beter
smulletje schreef:Het is alleen wel jammer dat ik door de eigenaresse niet meer aangekeken wordt terwijl ik ze toch overal van op de hoogte gehouden heb en overal eerlijk in geweest ben....
smulletje schreef:Ik kwam heel vroeg, normaal ben ik er op dat tijdstip nooit, en toen zag ik oud stoffig hooi in zijn box liggen. Hij had het door zijn stal geschopt en niks ervan gegeten. Volgens mij is dat gewoon omdat ik daar wegga,
sterremaan schreef:smulletje schreef:Ik kwam heel vroeg, normaal ben ik er op dat tijdstip nooit, en toen zag ik oud stoffig hooi in zijn box liggen. Hij had het door zijn stal geschopt en niks ervan gegeten. Volgens mij is dat gewoon omdat ik daar wegga,
Zie dit nu pas. Als dit echt zo is....wat achterlijk en erg zielig gedrag zeg....Uberhaupt dat ze zoiets voeren...Maar vind dat je er wel erg laconiek mee omgaat. Anderhalve week oké, maar toch...
ship schreef:heel herkenbaar ik ben ook met besten boel sins september verhuist moesten dan nog wel een maand blijven ivbm opzeg termijn vond dit ook heeel vervelend om optezeggen en te vertellen dat we vertrekken...
en dan idd heel herkenbaar ben je de boeman en alles veranderd omdat je het beterkan krijgen er word heel veel achter mijn rug om gezegt nu nog steeds nou ja lach er om mijn paarden hebben het nu veel beter en ik ook...
gaat je vast bevallen de nieuwe stal als ik zo de voordelen en nadelen bekijk.. succes