Eindelijk de beslissing genomen! Mijn paardje gaat verhuizen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

smulletje

Eindelijk de beslissing genomen! Mijn paardje gaat verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 10:39

Hallo allemaal,

Allereerst: Ik hoop dat het hier goed staat en anders wordt het vast wel verplaatst.

Ik heb gisteren besloten om mijn paard te gaan verhuizen. Ik loop al langer met dit idee rond, maar ik durfde de stap niet te zetten. Gisteren heb ik de knoop doorgehakt.
De stal waar ik nu sta:
- is redelijk goedkoop (€135,- per maand) maar als het flink geregend heeft dan kan ik niet in de bak rijden, als ik naar een binnenbak moet dan moet dat met de trailer.
- De mensen die er staan zijn allemaal erg gezellig en ook de eigenaren zijn fantastisch, ze doen echt heel veel voor hun klanten.
- Daar komt bij dat ze 24 uur per dag op stal staan (min het ene uurtje dat ik met hem aan het werk ben). Hier heb ik ook veel moeite mee.
- Kwaliteit van het ruwvoer is niet altijd geweldig, waardoor mijn paard het niet wil eten.
- Ik moet zelf uitmesten (vind ik geen probleem)
- dekens worden niet gewisseld bij slecht of warm weer.
- Afstand naar de stal is voor mij aan te lopen

De stal waar ik naar toe ga:
- Is duurder (€200,- per maand), maar ze hebben een heerlijke eb en vloed bodem die (bijna) altijd te rijden is, dit is veel makkelijker omdat ik regelmatig wedstrijden rij.
- ´s Morgens worden de deuren na het voeren open gezet en kunnen ze vanuit de stal de paddock op (8x3 meter). Ieder paard heeft zijn eigen paddock.
- de kwaliteit van het voer is veel beter. Ik weet bijna zeker dat hij dit wel lekker vindt.
- dekens worden gewisseld bij slecht of warm weer.
- Er wordt iedere dag uitgemest
- De afstand is groter, ±15 min met de auto.
Zo zijn er nog veel meer voordelen maar dan wordt mijn verhaal wel erg lang, maar ik moest het gewoon even kwijt omdat ik er zo tegenop zag. Nu het allemaal definitief is, is het een enorme opluchting.

Donja

Re: Eindelijk de beslissing genomen! Mijn paardje gaat verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:42

Kan me voorstellen dat de voordelen opwegen tegen het adres waar je nu staat. Vooral als je wedstrijden rijd is het prettig om te kunnen trainen/rijden wanneer je wilt. Ook voor je paard is het prettig om zijn benen te kunnen strekken op de paddock.
Veel plezier op je nieuwe plek! Waneer verhuis je?

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 10:55

Donja schreef:
Kan me voorstellen dat de voordelen opwegen tegen het adres waar je nu staat. Vooral als je wedstrijden rijd is het prettig om te kunnen trainen/rijden wanneer je wilt. Ook voor je paard is het prettig om zijn benen te kunnen strekken op de paddock.
Veel plezier op je nieuwe plek! Waneer verhuis je?

Ik zou eigenlijk per 1 maart gaan (maand opzegtermijn) maar er is gevraagd of ik per 1 februari al weg wil en kan. Dat heb ik nu geregeld dus het is erg snel.
Ik vind het ontzettend fijn dat hij nu wat meer beweging krijgt en meer buiten komt, dan heb ik dat stukje extra rijden er wel voor over.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:57

goede beslissing!

ik heb 2 maanden geleden de stap genomen. 24 uur per dag buiten en alles in eigen beheer.... na een vol pension stalling, waar alles is. zag er gruwelijk tegen op, maar ben zo blij!

succes en veel plezier!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:58

Super! Denk dat dit een betere stal is voor jou en je paardje :j Ik ga ook 1 februari verhuizen naar een nieuwe stal :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:58

dat is geen verkeerde keus, het zal je vast gaan bevallen.
succes

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:22

Gelukkig allemaal positieve reacties! Ik hoop ook echt dat we het er enorm naar onze zin hebben. Maar toch vind ik het ook heel spannend die laatste 1,5 week :D Ik vind het heel raar dat ik daar straks niet meer zal komen. Het is alleen wel jammer dat ik door de eigenaresse niet meer aangekeken wordt terwijl ik ze toch overal van op de hoogte gehouden heb en overal eerlijk in geweest ben....
Waarom ga jij verhuizen MightyJoe? en wat maakt voor jou het verschil?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:25

bosefoso schreef:
goede beslissing!

ik heb 2 maanden geleden de stap genomen. 24 uur per dag buiten en alles in eigen beheer.... na een vol pension stalling, waar alles is. zag er gruwelijk tegen op, maar ben zo blij!

succes en veel plezier!

Ik heb net 2 weken terug de beslissing andersom genomen. Van 24/7 buiten en in eigen beheer naar vol pension.
Ben zo opgelucht dat ik dat gedaan heb, nu heb ik echt tijd om leuke dingen met haar te doen en niet alleen maar druk te zijn met mesten, omweiden, hooien enz.

Heb wel een stalling gezocht waar ze elke dag van 's ochtends tot 's avonds buiten komt.

TS: denk dat je een goede beslissing heb genomen. Je paard kan nu heerlijk naar buiten en jij hebt de voordelen van een goede bak.
Daar weegt een stukje extra rijden voor mij wel tegen op.

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:28

Miepie1980 schreef:
bosefoso schreef:
goede beslissing!

succes en veel plezier!

Ik heb net 2 weken terug de beslissing andersom genomen. Van 24/7 buiten en in eigen beheer naar vol pension.
Ben zo opgelucht dat ik dat gedaan heb, nu heb ik echt tijd om leuke dingen met haar te doen en niet alleen maar druk te zijn met mesten, omweiden, hooien enz.

Heb wel een stalling gezocht waar ze elke dag van 's ochtends tot 's avonds buiten komt.

TS: denk dat je een goede beslissing heb genomen. Je paard kan nu heerlijk naar buiten en jij hebt de voordelen van een goede bak.
Daar weegt een stukje extra rijden voor mij wel tegen op.

Dankjewel!
Voordeel is wel dat ik er vanuit mijn werk bijna langskom, dus de keren dat ik extra moet rijden zijn in de weekenden en als ik vrij ben :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:31

smulletje schreef:
Gelukkig allemaal positieve reacties! Ik hoop ook echt dat we het er enorm naar onze zin hebben. Maar toch vind ik het ook heel spannend die laatste 1,5 week :D Ik vind het heel raar dat ik daar straks niet meer zal komen. Het is alleen wel jammer dat ik door de eigenaresse niet meer aangekeken wordt terwijl ik ze toch overal van op de hoogte gehouden heb en overal eerlijk in geweest ben....
Waarom ga jij verhuizen MightyJoe? en wat maakt voor jou het verschil?

dat lijkt heel normaal, als ze weten dat je verhuist veranderd de sfeer per direct :+
Dat maakt de verhuizing straks voor jou alleen maar makkelijker ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:32

Lijkt me logisch om te verhuizen als je paard 24/7 binnen stond en nauwelijks ruwvoer at.. :x
Hoe goed je ook op kon schieten met die oude pensioneigenaren, op het moment dat je verhuist is er toch altijd iets van wrevel. Wel jammer natuurlijk.
Veel plezier op je nieuwe plek, ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt en hopelijk volgen er meer! *D
(en passen de oude pensioneigenaren hun stalbeleid aan :( )

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:34

Ik ga verhuizen omdat ik de laatste idee het gevoel heb dat mn paard niet genoeg hooi krijgt.. want de vrouw die daar woont vind 1,5 plakje wel genoeg.. de shetlander van haar krijgt 1 plakje dus dat klopt al niet. Mijn paard is een paard van 1.65. En ze worden alleen sochtends en savonds gevoerd. voor de rest is er van de dag niemand dus geen toezicht. En hij zuigt soms lucht, en ik wil hem dus geen luchtzuigband om doen :n en als het erger word zei ze dat hij toch maar zon band om moet en daar ga ik niet aan beginnen. en daarbij is het 10 minuten met de auto ( ik ben 15 dus ik moet steeds gebracht worden ) en de bak is klein.. het is geen pension stal ik ben dus ook de enige die er staat en haar 2 pony's maar zei doet niks met haar pony's dus ik ben altijd alleen op buitenrit enzo terwijl ze me beloofde om vaak met zn 2 te gaan.. en tja er is nu een pensionstal voor mijn huis! Ik kan heen wanneer ik wil, goede bak, meer mensen, 4x per dag worden ze gevoerd, je mag zelf weten wanneer ze naar buiten mogen en er is altijd toezicht. dus dit is veel makkelijker/beter :D

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:04

Amalarab schreef:
Lijkt me logisch om te verhuizen als je paard 24/7 binnen stond en nauwelijks ruwvoer at.. :x
Hoe goed je ook op kon schieten met die oude pensioneigenaren, op het moment dat je verhuist is er toch altijd iets van wrevel. Wel jammer natuurlijk.
Veel plezier op je nieuwe plek, ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt en hopelijk volgen er meer! *D
(en passen de oude pensioneigenaren hun stalbeleid aan :( )

De oude pensioneigenaren zullen hun beleid nooit aanpassen, daar is al zo vaak over gepraat. Voordeel is dat er heel veel weggaan daar dus wie weet....
Op den duur zullen alle pensioneigenaren met zo´n beleid toch veel minder klanten hebben denk ik. Iedereen wil toch het beste voor z´n paardje en er wordt ook steeds meer stalling aangeboden met meer weidegang of grotere paddocks, dus ik denk dat zulke pensioneigenaren op den duur wel moeten.

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:06

MightyJoe schreef:
Ik ga verhuizen omdat ik de laatste idee het gevoel heb dat mn paard niet genoeg hooi krijgt.. want de vrouw die daar woont vind 1,5 plakje wel genoeg.. de shetlander van haar krijgt 1 plakje dus dat klopt al niet. Mijn paard is een paard van 1.65. En ze worden alleen sochtends en savonds gevoerd. voor de rest is er van de dag niemand dus geen toezicht. En hij zuigt soms lucht, en ik wil hem dus geen luchtzuigband om doen :n en als het erger word zei ze dat hij toch maar zon band om moet en daar ga ik niet aan beginnen. en daarbij is het 10 minuten met de auto ( ik ben 15 dus ik moet steeds gebracht worden ) en de bak is klein.. het is geen pension stal ik ben dus ook de enige die er staat en haar 2 pony's maar zei doet niks met haar pony's dus ik ben altijd alleen op buitenrit enzo terwijl ze me beloofde om vaak met zn 2 te gaan.. en tja er is nu een pensionstal voor mijn huis! Ik kan heen wanneer ik wil, goede bak, meer mensen, 4x per dag worden ze gevoerd, je mag zelf weten wanneer ze naar buiten mogen en er is altijd toezicht. dus dit is veel makkelijker/beter :D

Wat vervelend zeg!
Toevallig had ik het gister ochtend ook. Ik kwam heel vroeg, normaal ben ik er op dat tijdstip nooit, en toen zag ik oud stoffig hooi in zijn box liggen. Hij had het door zijn stal geschopt en niks ervan gegeten. Volgens mij is dat gewoon omdat ik daar wegga, maar goed.... ´s middags had hij weer kuilgras gekregen.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:04

Zo, goede beslissing om te verhuizen! Ben blij dat je in ziet dat hele dagen op stal en slechte kwaliteit voer niet goed te praten zijn. Verandering is altijd spannend, maar dat gaat zeker goed komen ;) . Zeker als je ziet dat je paard lekkerder in zijn vel zal zitten door het betere voer en meer lichamelijke en geestelijke stimulans van het meer bewegen en buiten staan :j .
smulletje schreef:
Het is alleen wel jammer dat ik door de eigenaresse niet meer aangekeken wordt terwijl ik ze toch overal van op de hoogte gehouden heb en overal eerlijk in geweest ben....

Haha dit zegt genoeg. Altijd vreemd gevonden als mensen dan ineens omslaan. Hun ware karakter komt dan naar boven. Niet meer achterom kijken dus en samen met je paard genieten van die betere stalling.

Succes!

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:07

smulletje schreef:
Ik kwam heel vroeg, normaal ben ik er op dat tijdstip nooit, en toen zag ik oud stoffig hooi in zijn box liggen. Hij had het door zijn stal geschopt en niks ervan gegeten. Volgens mij is dat gewoon omdat ik daar wegga,

Zie dit nu pas. Als dit echt zo is....wat achterlijk en erg zielig gedrag zeg.... :x Uberhaupt dat ze zoiets voeren...Maar vind dat je er wel erg laconiek mee omgaat. Anderhalve week oké, maar toch...

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 16:24

sterremaan schreef:
smulletje schreef:
Ik kwam heel vroeg, normaal ben ik er op dat tijdstip nooit, en toen zag ik oud stoffig hooi in zijn box liggen. Hij had het door zijn stal geschopt en niks ervan gegeten. Volgens mij is dat gewoon omdat ik daar wegga,

Zie dit nu pas. Als dit echt zo is....wat achterlijk en erg zielig gedrag zeg.... :x Uberhaupt dat ze zoiets voeren...Maar vind dat je er wel erg laconiek mee omgaat. Anderhalve week oké, maar toch...

Ik vind het ook erg zielig gedrag, dat ben ik helemaal met je eens. Het is ook niet zo dat ik daar niks van gezegd heb hoor! Daar ga ik altijd meteen achteraan en dat zullen ze dan weten ook. Het is alleen zo dat ik dat dan niet meteen hier uitgebreid ga neerzetten ;)
Die anderhalve week zie ik ook best tegenop, ik ga wel 3 dagen eerder dus dat scheelt alweer iets. We zullen nu dus op 29 januari verhuizen. (terwijl ik eerst pas per 1 maart zou gaan)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:10

heel herkenbaar ik ben ook met besten boel sins september verhuist moesten dan nog wel een maand blijven ivbm opzeg termijn vond dit ook heeel vervelend om optezeggen en te vertellen dat we vertrekken...
en dan idd heel herkenbaar ben je de boeman en alles veranderd omdat je het beterkan krijgen er word heel veel achter mijn rug om gezegt nu nog steeds nou ja lach er om mijn paarden hebben het nu veel beter en ik ook...

gaat je vast bevallen de nieuwe stal als ik zo de voordelen en nadelen bekijk.. succes

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:03

ship schreef:
heel herkenbaar ik ben ook met besten boel sins september verhuist moesten dan nog wel een maand blijven ivbm opzeg termijn vond dit ook heeel vervelend om optezeggen en te vertellen dat we vertrekken...
en dan idd heel herkenbaar ben je de boeman en alles veranderd omdat je het beterkan krijgen er word heel veel achter mijn rug om gezegt nu nog steeds nou ja lach er om mijn paarden hebben het nu veel beter en ik ook...

gaat je vast bevallen de nieuwe stal als ik zo de voordelen en nadelen bekijk.. succes

Ik heb me ook voorgenomen om me er niks van aan te trekken. Gelukkig mag ik per 1 februari al weg en daar ben ik eigenlijk alleen maar heel blij om.
de meeste stalgenootjes vinden het (gelukkig) jammer dat ik weg ga maar wel begrijpelijk, dus dat heb ik dan weer mee. Alleen de eigenaresse he......... 8)7

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:27

Ik kan me er wel iets bij indenken dat je het op de stal waar je nu staat veel fijner vind. Je hoeft er immers niet elke dag heen. Als je echt geen tijd hebt.

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:32

Je moet zeker doen waar je je zelf ook goed bij voelt. Zo te lezen krijgt je paardje het op de nieuwe stal erg goed en dat is het belangrijkste! Het is soms best moeilijk om een goede stal te vinden waar je weet dat je paard goed staat en waar je zelf ook een goed gevoel bij hebt.
Maar goede beslissing zo te lezen;) Heel veel succes de komende 1 1/2 week!

Candylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:53

Een stap naar een andere stal heeft altijd zijn voor en nadelen. Wat fijn dat je het nu als een grote opluchting voelt !

200 euro voor alles wat jij krijgt vindt ik nog niet veel geld..Hier in de omgeving is alles echt een stuk duurder.

Ik hoop dat je snel je plekje hebt gevonden op je nieuwe stal.
Veel succes!

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:43

Ik heb voor de kerst ook mijn paardje verhuist naar een nieuwe stal en tot nu toe is dat super bevallen.
Ik had bij de vorige stal geen opzegtermijn, was ik wel heel blij mee, dus heb ik kort van te voren schriftelijk aangegeven dat ik mijn stalling per 1-1-11 zou opzeggen.
Sindsdien willen ze ook geen contact meer, ook dikke prima, laat dan maar (reageren niet op e-mail met nog een vraag)

Ik ben weggegaan, omdat er gelogen werd over het feit dat ze mijn paard overdag in moerasland lieten lopen en ik daar zelf op een vrije dag achter kwam. Ik had ze er van te voren over gevraagd en zeiden dat er niets mis was met het land.
Zij altijd als eerste het hooi op had, dus betwijfelde of ze genoeg kreeg. De stal gewoon echt vies was en stonk.
Ze de regels hebben aangepast, zodat er niet meer gelongeerd mag worden in de bak als er gereden wordt (ik heb een jong paard, dus longeer meer) en ik dus altijd moest wachten totdat iedereen klaar was. Dit was niet zo geregeld.
Ze mij meerdere malen vreselijk afgevallen hebben, dus ik was er klaar mee. Ging met tegenzin heen.

En zo blij op mijn nieuwe stal! :D Mis alleen de allwaether bak hier, maar voor de rest is het toppie :D

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:16

Veel succes op je nieuwe stal, en mooi dat je paard lekker de paddock in kan gaan.
Buitenlucht is goed voor een paard.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:15

Ik denk dat je een hele goede besllissing hebt genomen zowel voor je zelf als voor je paard :)
Zeker als je op wedstrijd gaat enz is het toch belangrijk dat je kunt trainenen en het is wel leuk dat je paardje nu op een paddockje kan :) enzijn dekens worden verwisselt :+