Stallen in pension of op een weide met schuthok?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Stallen in pension of op een weide met schuthok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 21:03

Hallo, ik kan een weide met schuilhok huren hier in de buurt. Het is 6000 vierkante meter en zou opgedeeld worden in twee stukken, om het groen te houden. Ik zou hier mijn paard en nog een weidemaatje op huisvesten.
Momenteel sta ik in een pensionstalling waar ze een deel van de vrijheid die ze kan hebben op de wei niet heeft. Ik betaal 190 euro maandelijks, maar heb geen binnenpiste. Wat zouden jullie doen?? groetjes

Sjors

Re: Stallen in pension of op een weide met schuthok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:10

ik zou het zeker doen! als ze niet de vrijheid niet heeft op de pensionstalling dan zou ik het hele maal doen!!
alleen het nadeel is dan wel je hebt geen bak of zadel-hooftstel-voer-hooi of kuil-stro-enz.-enz. hebt of je moet het zelf maken. Of je hebt geluk dat het er wel is. veel plezier ermee.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:18

Tjaa, voor je paard zou ik zeggen doen, MAAR..

Feitelijk gezien heeft een paard alleen maar een weiland nodig en verzorging. Een paard is helemaal happy met een wei, die heeft geen bak, paddock, longeering, box, stapmolen, spuitplaats, springweide enz enz nodig..

Maar als ik naar mijn situatie kijk, zal die van mij nooit alleen op een weiland te komen staan met schuilstal zonder andere faciliteiten. Ik heb mijn paard gekocht voor mezelf en voor de sport. En ik ben ook niet de domste, weet zelf ook wel dat een paard het liefst paard staat te wezen in de buitenlucht.

Er moet getraind worden, en ik heb die faciliteiten wel nodig voor wat ik wil bereiken.
Maar als je alleen recreatief rijd, af en toe een bosritje, dan is het mischien wel een optie?

Overigens vind ik niet dat je teveel betaalt, wij betalen 220 in de winter en hebben ook geen binnenpiste maar wel een goed gedraineerde buitenbak.

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:25

ligt eraan hoevaak je je paardje rijd ook denk ik, als je bijna geen gebruik maakt van de bak, of niet iedere dag rijd dan is het wel lekker voor je paardje dat hij zelf kan kiezen of hij binnen wil staan of op de wei.
1 nadeel dat je in de winter niet kan rijden als er bv sneeuw ligt, maar misschien een binnenbak in de buurt?