Overlaatst wou ik de staart van mijn pony invlechten, ik dacht dat dat heel mooi ging zijn, omdat ie een gitzwarte staart heeft, maar al het huidvet van de achterkant van z'n staart werd zichtbaar. Dus bovenop was ie grijs, niet zo mooi dus.. Weet er iemand wat ik hiertegen kan doen? Het huidvet zal idd wel niet weggaan, maar ik zou willen dat de overal zwart zijn.. Is dit mogelijk? Middeltjes? Groetjes..
yvanda
Geplaatst: 16-01-11 14:13
moet de staart wassen! dan gaat het huid vet wel weg!
Inderdaad wassen (met zeep anders krijg je sebum/huidvet niet weg).
Maar niet te vaak doen, zeker niet als je paard buiten komt zonder deken (of met een deken maar zonder staartflap). Huidvet zorgt ervoor dat (regen)water niet tot de staartwortel komt en als je dit dus wegwast kan het paard daar nat worden op de huid want natuurlijk niet echt plezierig is voor ze.
wassen inderdaad net zoals iedereen al zegt, en inderdaad niet te vaak. ik was de staart altijd 1 dag voordat we op wedstrijd gaan b.v
Sjolvir
Geplaatst: 16-01-11 21:30
Wassen inderdaad, maar niet met buitenpaard. Zijn hele staartwortel vetvrij maken.
Overigens heb ik ook een zwarte, maar was zelden tot nooit zijn staartwortel, alleen het onderste stuk van zijn staart was ik als hij netjes moet zijn. Vlecht staart niet in, dus zie je huidvet niet.