Eerst dacht ik er niet veel aan, totdat ze echt de kont tegen mij aan duwde dat ik op de kont moest krabben. En als ik ging poetsen ze dat ook deed. Toen ging er een lampje branden
de paarden die in het land er naast staan hadden al luizen gehad. Alweer een tijdje terug, en ik had April niet gewassen omdat ze er geen last van leek te hebben.Vandaag zou ik haar dus gaan wassen met Tea tree shampoo tegen luizen en parasieten, het natmaken was al even moeilijk, maar het inmasseren vond ze heerlijk. (Heb alleen haar kont en staart gewassen, ze heeft een erge hekel aan water.) Toen uitgespoeld en toen zagen we wat er zo jeukte, ze had zwarte stipjes op haar kont, en bij de staart aanzet. Ben er een foto van vergeten te maken. Ik heb met de roskam de meeste eitjes? Eruitgehaald, en toen nog 2x gewassen met Betadine shampoo. Het wassen was een ware strijd, maar mevrouw moet er maar aan wennen. Morgen maar weer herhalen en dan ook de rug maar doen, en die dag erna de manen maar.
Maar nu de vraag, ik dacht dat luizen altijd licht waren? En dit waren echt zwarte puntjes, net ook strontjes soms ertussen. Het waren echt eitjes denk ik, het bewoog iig niet, en ik heb niks verder kunnen ontdekken.
De zoekmachine heb ik al gebruikt, daar werd ik niet echt wijzer van, en op internet kon ik niet veel vinden.
Wat kan ik nog meer gebruiken? Heb nu al Teatree shampoo en conditioner met teatree, ik heb Teatree zalf, en Betadine shampoo.