wat is een goede weideklok ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 21:42

merk.....
en hoeveel volt moet er minimaal op staan ?

Renee

Re: wat is een goede weideklok ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:15

wat bedoel je met een weideklok? :=

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 00:11

Renee schreef:
wat bedoel je met een weideklok? :=

een stroomklok

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:06

cerescity schreef:
en hoeveel volt moet er minimaal op staan ?

Hoeveel Joule moet de klap zijn, bedoel je. Weideklok op batterij is meestal 12 V (auto-accu) of 9 V.
Het type apparaat hangt af van hoeveel afrastering je onder stroom wilt zetten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:08

Ik vind die losse 'paddestoelen' niks waard, batterijen zijn snel leeg en hardstikke duur.
Wij hebben nu 1 op stroom aan de stal hangen. Dat werkt veel beter.

johancoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:59

Op een goede stroomdraad hoort minimaal 2000 volt rasterspanning te staan. Een optimale beveiliging is 4000 volt. Welk stroomapparaat voor jullie geschikt is, hangt af van jullie omstandigeheden. Om hoeveel meter stroomdraad gaat het? Is er veel of weinig begroeiing onder de draad? Is er een stopcontact of moet het op een accu werken? Indien mogelijk altijd op netspanning werken. Een accu gaat altijd leeg op een ongelukkig moment. Op http://www.patura.com/interactive/zaunr ... chner.html kun je zelf zien welk apparaat voor jullie geschikt is. Als je nog vragen hebt, mag je me altijd bellen of mailen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:52

zo wie zo op het lichtnet. Daarbij kijken hoeveel meter (misschien wel km) je nodig hebt. Denk niet alleen aan afstand maar verdubbel dit ook met het aantal draden dat gespannen is of zal worden. Ook moet je nog rekening houden dat je eventueel nog tussendraden zal plaatsen. Aan de hand daarvan kun je kijken welk apparaat het best bij je situatie past.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:21

bij mij hangt er een lacme clos 1800
volgens mij is het al een oud beestje, maar hij werkt perfect. zelfs mijn shetlander heeft goed ontzag voor de draad.
(mijn wei is 2500 m2, omgedeeld in tweeen en heeft 3 linten van 40mm. totaal dus nog geen km aan lint. op elke hoek hebben we de draden gekoppeld en de stroom wordt vanaf twee kanten aangevoerd, geloof dat dit apparaat geschikt is voor veel langere afstanden.)

ik heb even het nieuwe type voor je opgezocht:
http://www.wikkelbedrijfkeizer.com/a-77 ... secur-1800

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:51

Ik heb er een tijd terug eentje op batterijen gekocht, maar er kan ook een accu in. We hadden nog een kleine van de grasmaaier liggen en die gaat echt lang mee, langer dan ik had verwacht. Ben alleen even het merk kwijt van mijn apparaatje. Hij is sterk genoeg om mijn houdinishet binnen te houden.

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:49

Als je de mogelijkheid hebt om ééntje op het lichtnet aan te sluiten zou ik dat doen .Ik heb er één van Gallagher , de M120.Het ding is zeker 20 jaar oud en ik heb er nog nooit problemen mee gehad .Ons weiland is ongeveer 1 ha groot en er lopen 2 stroomdraden omheen plus nog een aantal tussendraden , dus ongeveer 1,5 km. stroomdraad .Toen ik 'm kocht werd me verteld dat ik er zeker 10 km.draad aan kon hangen .Bij het controleren staat er aan het eind van de stroomdraad nog zeker 5000 volt op .(m'n meetapparaat gaat tot 500 volt)