Beton gieten in en voor de stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Coeur

Beton gieten in en voor de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 14:22

Doordat het deze winter echt niet meer te doen was (nog steeds niet) en mn paarden diep wegzakken in hun stal en in de paddock, ga ik de grond in de stallen en het stuk voor de stallen verharden.
Ik dacht eerst om steenschotten te gebruiken, van die houten paletten, maar ik begin toch te denken dat beton gieten beter zal zijn.
Ik moet het wel nog vragen aan de weide-eigenaar of het mag.
We hebben 2 noodboxen staan, als inloopstallen. Omdat deze stallen niet definitief zijn, dacht ik om eerst een houten kader te maken in de stal, en dat op te gieten met beton (dat de stallen niet vast komen te staan)
Buiten dacht ik net hetzelfde te doen: een houten kader maken en dat opvullen.
Omdat ik geeeeeeeeeeen idee heb hoe je aan zo iets moet beginnen en waar je op moet letten enzo, graag tips gevraagt. (Heb zelfs geen idee hoe je beton maakt)...
Dus heeft iemand tips of uitleg voor mij??
Alvast bedankt

kazan

Re: Beton gieten in en voor de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:28

waarom zijn deze stallen niet defenitief?
Komen er op die plaats wel stallen voor defenitief?

Zoja dan zou ik de boel met BETON gaan verharden en schakel iemand in die er verstand van heeft,want je moet de bodem wel gelijk hebben voor je het beton laat storten.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 14:31

kazan schreef:
waarom zijn deze stallen niet defenitief?
Komen er op die plaats wel stallen voor defenitief?

Zoja dan zou ik de boel met BETON gaan verharden en schakel iemand in die er verstand van heeft,want je moet de bodem wel gelijk hebben voor je het beton laat storten.

Het zijn boxen die we huren (die we mss zullen afkopen)
Omdat het verplaatsbare stallen zijn, willen we ze niet in de grond vastzetten. De bedoeling is dus wel dat de stallen daar blijven staan, maar moesten we binnen een paar jaar ofzo een grotere weide ofzo vinden, zullen de stallen verhuizen,
maar het is nu dus de bedoeling dat ze blijven staan.
Ook omdat we ze nog huren, willen we ze niet vastzetten.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:35

Denk ook aan de kosten. Gewoon beton (B25) kost zo'n € 100,00 per m3 en je zult snel 6 cm dik moeten gaan. Wil je de betonwanden maken of de vloer storten. Wanden kun je veel goedkoper van die steenschotten maken. Een schot kost hier rond de 15 euro en zijn oersterk. Ook zijn ze igv weghalen veel makkelijker te hanteren en te hergebruiken.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:41

als het niet je eigen weiland is heb je ook wel een grote kans dat de eigenaar dat niet leuk gaat vinden. Een makkelijker en minder definitief alternatief zijn ook wel grote stoeptegels. op marktplaats kan je die soms zelfs gratis afhalen dus ook erg budgetvriendelijk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:48

Je kan beter in het voorjaar stelton platen laten leggen. ( volgens mij heten ze zo?)
Dat zijn grote betonen platen van denk zo'n 10 cm dik en ik schat 2 bij 2 groot, als ze niet groter zijn.
Beton storten kan natuurlijk wel, maar als je ooit weg moet is dat kostbaar om weg te laten halen.
Daarbij moet je inderdaad een droge ondergrond hebben en zeker een ijzeren frame laten leggen voor je stort anders breekt het beton binnen no time!
Momenteel kan je niets, je moet sowieso wachten tot alles weer droog is.
Zelfs normale tegels leggen zal al een probleem worden met deze nattigheid!

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:17

Ik raad je dit echt aan, dit is echt ideaal, je ziet het in de meeste stallen!
Wij hebben het ook, het is vlak dus het water loopt snel weg en geen last van gaten of wat dan ook.
Je kunt het met een hoge druk schoonmaken, ook met een water en bezem is het super snel schoon te maken!
Ik raad het je aan, maar wanneer je het gaan aanleggen let er op dat je wel een putje achter in je stal maakt, en laat dan de betonnen bodem wat aflopen zodat al het water naar de put loopt.
veel succes!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:34

als je het weg moet kunnen halen is verharden met klinkers of tegels misschien een betere optie. Als je een 2e handse partij op kan kopen hoeft het ook niet duur te zijn en het is makkelijk te leggen en door het zandbed met droog weer te leggen en goed aan te trillen en je tegels buiten de stal goed op te sluiten met trottoirbandjes/opsluitbandjes, blijft het ook best goed liggen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 09:56

Als definitieve oplossing is beton natuurlijk ideaal, maar wel kostbaar. Wij hebben vanwege de blubber voor de stal extra dikke stoeptegels liggen en voor het voerstation omgekeerde gewassen-grindtegels. Op marktplaats worden die vaak gratis aangeboden. Ik ben er tevreden over.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:03

weet niet waar je woont maar wij hebben nog zeker 120 ongeveer grote dikke tegels liggen
die je op een teras gebruikt als je ze om draait zijn het stoeptegels kwa structuur
je mag ze voor een klein bedrag over nemen van me

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:12

Ik woon in België...