hoe lang op staal staan.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

iklieftponys

hoe lang op staal staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 01:30

Hoii,

ik vroeg me af; hoe lang staat jullie paard/pony per dag/nacht binnen?

die van mij staat normaal alleen 's nachts binnen en in de zomer gewoon 24/7 buiten,
alleen omdat er nou bij ons super veel kwelwater is en omdat er heel veel regen is gevallen,
willen mijn ouders hebben dat ik mijn (5 jarige, die bomvol energie zit) binnen laat staan!
het probleem is: ik kan niet rijden op hem (nog niet ingereden enz) en ik ben morgen grotendeels bezig met "rijles" geven... en tjah; er meer als een uur mee gaan wandelen zie ik ook niet echt zitten eigenlijk.
mijn vader zegt: als je hem toch in de wei zet dan mag je zelf ergens anders land gaan huren, van je eigen geld; hij komt dan niet meer op mijn land.
wat zouden jullie doen??

alvast bedankt voor je antwoord.

bewerking: de titel is verkeerd :o ik bedoel natuurlijk op stal staan. geen staal... ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:46

mijn pony staat 's nachts altijd op stal, gaat in de winter overdag een aantal uur in de paddock, en in de lente/herfst overdag op de wei, en in de zomer als er geen kans is op onweer 24/7 op de wei.
Mijn pony rijd ik dan wel 5 a 6 keer per week, en ik heb een binnenbak ter beschikking dus beweging krijgt hij altijd.

Je pony mag denk ik niet meer op de wei, het word nu denk ik teveel kapot gelopen, door de drassigheid etc, en je vader probeert het land een beetje goed te houden voor de zomer denk ik. Anders heb je van de zomer geen gras meer D:
ik denk dat je het beste met prikpaaltjes een soort paddock of track (zie ikke20 @ [VSW] Weiland veranderen in Paddock Paradise *Deel 2* ) zou kunnen maken, wat je pony kapot mag lopen, terwijl de rest van de wei dan goed kan groeien. Dan kan je pony toch naar buiten, en blijft je vader blij omdat niet de hele wei kapot gaat.

iklieftponys

Re: hoe lang op staal staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 01:52

Oké, idd m'n vader is idd bang dat hij alles kapot loopt.
dit is helaas ook al gebeurt op sommige stukken; gewoon omdat hij veel energie heeft en het heerlijk vind om kei hard door de wei te crossen....

Ik was idd ook al van plan voor te stellen of we een stuk af kunnen zetten ofzo...;) denk wel dat hij het daar mee eens is!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:38

die van ons staat 24/7 buiten
wel hebben ze een schuilstal waar ze in en uit kunnen lopen ;)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:39