regen deken binnenin nat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

regen deken binnenin nat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 19:15

ik weet niet of het hier goed staan
hallo ik heb d-pony van 14jaar geweest op 1januari :9
toen ik het de eerste keer een ongevoerd regendeken van decathlon aandeed toen was ze nog niet geschoren omdat ze naar buiten gingen en ik ging haar savonds bereden was het makelijker dat ze mooi droog ging zijn deeed ik haar deken af en ze zweete helemaal ik dacht dat ze niet tegen de stof kan maar nu is ze geschoren:
http://img339.imageshack.us/i/finnscheren20101.jpg/
ze heeft nu een staldeken van 200gram op met een ongevoerd regendeken van decathlon maar als ik haar regendeken af doe is de binnenkant van dat regendeken gewoon kletsnat en boven kant vna staldeken ook nat mar onder haar staldeken is ze mooi droog een warm
kan dat kwaad ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:26

Als ik het zo lees is je regendeken niet waterdicht. Kan ook het zweeten verklaren voordat ze geschoren was. Zou op zoek gaan naar een ander merk regendeken, constant nat/vochtig blijven van je dekens is slecht voor de levensduur. En met een natte lap op staan is ook niet bevordelijk voor je paard.

Coeur

Re: regen deken binnenin nat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:19

Ik zou ook op zoek gaan naar een ander deken. Het klinkt idd alsof je deken niet waterdicht is. Als het harder gaat regenen of je paardje staat lang buiten, is de kans groot dat het deken eronder ook helemaal nat wordt en das natuurlijk niet de bedoeling, en heeeeeel erg slecht voor je pony.
Ik heb 2 waterdichte dekens, de ene een gewone ongevoerde, een goedkope en een andere, een gevoerde (wel een dure). Met deze gevoerde staat mijn paard 24/7 buiten. Hij staat er al mee van oktober ongeveer, en hoe hard het ook regent, hij is er nooit nat onder.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:00

Klinkt mij meer alsof ze zweet onder de deken, dat haar eigen vocht niet naar buiten kan. Zoek een regendeken die wel ademt en waar haar eigen zweet dus door naar buiten kan en de regen niet naar binnen.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 09:36

tamary schreef:
Als ik het zo lees is je regendeken niet waterdicht. Kan ook het zweeten verklaren voordat ze geschoren was. Zou op zoek gaan naar een ander merk regendeken, constant nat/vochtig blijven van je dekens is slecht voor de levensduur. En met een natte lap op staan is ook niet bevordelijk voor je paard.

toen ik het voor de eerste keer aandeed met haar wintervacht stond ze gewoon op stal en is ze niet naar buiten geweest van de dinsdag avond tot woensdag middag gelukkig dat de binnenkant van mijn stal deken niet binnenin nat bedacht voor de uitleg heb ondertussen een nieuw regendekn bestelt van ponypret:
http://img827.imageshack.us/img827/8219 ... dekenm.jpg
Ongevoerde regendeken
Bestelnr.: EQ-S9330-0005
Guntsig geprijsde lichtgewicht regendeken.

-Waterdicht
-Ademend
-600 denier
-Dubbele borstsluitingen
-Kruissingels
-Staartflap
44,95 €
heeft er iemand daarmee goede ervaringen?

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 09:48

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 09:49

wat vinden jullie trouwens van het nieuwe patroon van mijn pony? :o

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:37

heb je de deken ook gewassen?
dat zou kunnen dat hij dan niet meer waterdicht is ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:45

Er staat al bij de omschrijving dat de deken geschikt is voor bijv. op wedstrijden. Dat is dus voor licht gebruik, dat hadden ze er wel duidelijk bij mogen vermelden.

Bij intensief gebruik en dagen buiten is de kans groter dat hij dan toch gaat doorlekken. De ene stof kan meer water tegenhouden dan de andere.De kwaliteit van deze stof is waarschijnlijk lichter. Dat hoeft niet slechter te zijn! Alleen is het beter geschikt voor ander gebruik.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:51

Ik vrees dat je pony gewoon tewarm staat. Het vocht trekt wel door de staldeken naar 'buiten' maar wordt tegengehouden door je regendeken. En blijft er dus tussen zitten. Probeer eens een dunnere deken of laat iig de regendeken eraf binnen.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 12:18

Barvrouwke schreef:
Ik vrees dat je pony gewoon tewarm staat. Het vocht trekt wel door de staldeken naar 'buiten' maar wordt tegengehouden door je regendeken. En blijft er dus tussen zitten. Probeer eens een dunnere deken of laat iig de regendeken eraf binnen.

het probleem is dat ik nooit weet wannneer ze naar buiten gaat en als ze met staldeken
naar buitengaat is het kapot want is niet waterbestendig ik denk niet dat ze te warm heeft want anders zou ze zweten en zoju de binnen kant nat zijn van sstaldeken en dat is niet het geval

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 12:18

lifeofmarit schreef:
heb je de deken ook gewassen?
dat zou kunnen dat hij dan niet meer waterdicht is ;)

nee nog niet gewassen

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 12:20

jamiroquai schreef:
Er staat al bij de omschrijving dat de deken geschikt is voor bijv. op wedstrijden. Dat is dus voor licht gebruik, dat hadden ze er wel duidelijk bij mogen vermelden.

Bij intensief gebruik en dagen buiten is de kans groter dat hij dan toch gaat doorlekken. De ene stof kan meer water tegenhouden dan de andere.De kwaliteit van deze stof is waarschijnlijk lichter. Dat hoeft niet slechter te zijn! Alleen is het beter geschikt voor ander gebruik.

het is een doood normaal regendeken maar als ze in de stal staan is het regendeken ook nat dus het gaat niet om waterdicht ofniet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:29

roxy_ZharaX schreef:
Barvrouwke schreef:

het probleem is dat ik nooit weet wannneer ze naar buiten gaat en als ze met staldeken
naar buitengaat is het kapot want is niet waterbestendig ik denk niet dat ze te warm heeft want anders zou ze zweten en zoju de binnen kant nat zijn van sstaldeken en dat is niet het geval

een goede deken zorgt er voor dat het zweet juist door de deken heen naar buiten word afgevoerd.
dus zou best kunnen dat je pony toch echt te warm staat

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:01

ellepel schreef:
een goede deken zorgt er voor dat het zweet juist door de deken heen naar buiten word afgevoerd.
dus zou best kunnen dat je pony toch echt te warm staat

ja klopt, maar ik heb ook welleens zo een deken gehad die niet ademde, aan1 kant :+ heel apart.
Het was een equitheme regendeken.

roxy_ZharaX schreef:

Het is hetzelfde principe als een zweetdeken, Eronder deoog, Erop condens. Zoals je net kon lezen,
ik heb hetzelfde gehad, beestje heeft het echt tewarm.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 21:53

ik heb het nieuw regendeken ontvangen en opgelegt probleem is opgelost het lag aan het regendeken dus nu heb ik mijn lessje geleerd nooit het goedkoopste nemen zeker niet voor een deken het gaat super met haar nieuw deken<3

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:10

Die deken is waarschijnlijk goed waterdicht geweest,maar niet ademend.
Als ik met een bepaalde ongevoerde regenjas rijd dan heb ik ook dat hij nat is aan de binnenkant.
Met mijn duurdere jassen heb ik dit niet.In dit geval is goedkoop duurkoop geweest.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 16:54

inderdaad bedankt voor de uitleg

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:20

ik denk niet dat je regendeken een goed regendeken is ;)
Min halve stal heeft zelf een deken aan dat min of meer waterbestendig is en daarover doen we dn ng een regenjasje als het te hard regent :) Het spant niet en hij wordt niet nat :)

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:59

Een regendeken moet niet alleen 100% waterdicht zijn maar ook waterafstotend.
Dat is bij die van jou niet het geval.
Gebruik dit niet meer, doet alleen maar nadeel voor je paard.

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:01

waarschijnlijk heeft ze het te warm onder de deken en zweet ze. dit gaat tussen de staldekn en de regen deken zitten.