Bij mij op stal staat een vrouw van 70. Op zich geen probleem, maar alleen haar paarden (2) zijn waardevol en de rest is vuilnis en rommel
. Zij is de rechterhand van de staleigenaar, staat daar al 14 jaar en denkt de hele boel te kunnen regelen...Zij staat in een schuur waar nog 3 andere paarden staan en ze zijn in die schuur allemaal dikke vriendjes.
Vanavond gingen M., mams en ik een ronde lopen voor de nacht om te kijken hoe het met de paardjes gaat. Nou is het zo dat die vrouw altijd (dus ook 's zomers) de deuren dicht wil hebben, i.v.m. tocht. Daar zouden ze ziek van worden, van frisse lucht...
Wij komen daar die schuur binnen en moesten gelijk naar lucht happen. Niet normaal hoe heet het daar was!!! De pony is de achterste stal stond te zweten, ogen half dicht, mond open, grote neusgaten en had geen interesse in wat er om haar heen gebeurde. Hebben wij dus 'stiekem' de deuren opengezet voor wat zuurstof. Vervolgens zijn we naar de buurman gegaan en hebben we gevraagd of hij even wilde komen kijken. Hij vond ook dat de pony er niet best bij stond. Hij heeft de eigenaresse van de pony gebeld en het verhaal uitgelegd. Zij zei dat de deur dicht moest en dat ze het morgen wel zou zien (woont op 3 minuten afstand). M. was zo boos en vond het zielig voor de pony, ik ook, maar wilde me er verder niet mee bemoeien. Ze is op de hoogte van wat er gaande is en wij hebben gedaan wat we konden
.Als het mijn pony zou zijn, zou ik binnen 2 minuten op de stoep staan en een tijdelijke oplossing zoeken voor de nacht. Vervolgens zou ik afspraken maken met die vrouw over dat het zo niet kan en dat er wat moet veranderen
.Wat vinden jullie hiervan? Is dit geen dierenmishandeling?